Zuska, Petr: Porovnání verzí
m (Jakubcova přesunul stránku Zuska Petr na Zuska, Petr) |
(Automatická aktualizace šablony) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | <ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | ||
<span id="PageFillProgress">3</span> | <span id="PageFillProgress">3</span> | ||
− | </ee:progress> | + | </ee:progress>{{Infobox Osoba |
− | {{Infobox Osoba | + | | jméno=<ee:firstname>Petr</ee:firstname> |
− | | jméno = <ee:firstname>Petr</ee:firstname> | + | | příjmení=<ee:lastname>Zuska</ee:lastname> |
− | | příjmení = <ee:lastname>Zuska</ee:lastname> | + | | pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym> |
− | | pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym> | + | | narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> |
− | | narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> | + | |
3. 8. 1968 | 3. 8. 1968 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place"> | + | | místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place"> |
Praha | Praha | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"> | + | | zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"> |
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"> | + | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"> |
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | + | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> |
− | | povolání = <ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc/> |
+ | | povolání=<ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | </ee:perex> | + | </ee:perex><ee:content> |
− | + | ||
− | <ee:content> | + | |
Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v ''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996), ''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''. | Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v ''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996), ''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
Řádka 36: | Řádka 34: | ||
* <ee:chronology_date_from/><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>úmrtí</ee:chronology_event_type><ee:chronology_place/><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | * <ee:chronology_date_from/><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>úmrtí</ee:chronology_event_type><ee:chronology_place/><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | ||
</ee:chronology></div> | </ee:chronology></div> | ||
− | <div class="names"><ee:names/></div> | + | <div class="names"><ee:names> |
+ | |||
+ | </ee:names></div> | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 46: | Řádka 46: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | < | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> |
− | + | ||
− | ''' | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | ||
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | [[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | ||
Řádka 62: | Řádka 56: | ||
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> | ||
− | + | ||
<references></references> | <references></references> | ||
− | |||
<noinclude><languages></languages></noinclude> | <noinclude><languages></languages></noinclude> |
Verze z 23. 1. 2017, 10:57
Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích Sny, Funambulles 77 a Noss; v PKB mj. tančil sólo v Triu g moll (1991), Muže ve Zjasněné noci (1991), sólo ve Špásování (1991), Janíčka v Zápisníku zmizelého (1992), tit. postavu Smrti ve Smrti a dívce (1997), Chlapce v Chlapci a smrti (1997). V ND Praha interpretoval sólo v Polní mši a Návratu do neznámé země (1992), Snového dvojníka v Malém panu Friedemannovi a Normana Batese v Psychu (1993), Jerryho v Někdo to rád… (1994), tit. roli v Čajkovském (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v Řece (1995), Josého v Carmen G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v Romeovi a Julii (1998), Sergeje Jesenina v Isadoře Duncan (1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve Zvoníkovi od Matky Boží M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut Pan Theodor Mundstock (HAMU 1991), Causa Franz Kafka na hudbu K. Marka (Images 1991), Homage de Joan Miro na hudbu E. Viklického (ČT 1993), Ven z hlubiny (ND Praha 1994), Šibeničky (PKB 1994), Seul (PKB 1995), V mlhách (1996), Komboloi (PKB 1997), houslová Sonáta L. Janáčka (Balet Praha 1999), Triple Self na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii Triple Self.
Literatura
Holeňová, J.: Starý zákon v baletu, Taneční listy 1995, č. 9, str. 4 • mk: Představujeme osobnosti baletu ND – Petr Zuska, Taneční listy 1994, č. 8, 3. str. obálky • N.V.: Otázky pro P. Z., Orfea jevištního pohybu, Literární noviny 28. 5. 1997
Životní události
- 3. 8. 1968: narození, Praha
- : úmrtí
Vznik: 2001