Zuska, Petr: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Řádka 21: | Řádka 21: | ||
| povolání = <ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession> | | povolání = <ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | + | <br/> | |
</ee:perex> | </ee:perex> | ||
<cshow logged="1"> | <cshow logged="1"> | ||
<ee:content> | <ee:content> | ||
− | Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996),''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''. | + | Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v ''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996), ''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''. |
</ee:content> | </ee:content> | ||
<ee:bibliography> | <ee:bibliography> | ||
Řádka 59: | Řádka 59: | ||
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> | <cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> | ||
<ee:documentation> | <ee:documentation> | ||
− | + | <br/> | |
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> |
Verze z 3. 2. 2016, 11:52
Petr Zuska
* 3. 8. 1968 Praha
tanečník, choreograf
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.