Rainoldi, Angiolina: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
(založení hesla) |
m (založení hesla) |
||
Řádka 20: | Řádka 20: | ||
| povolání = <ee:profession>tanečnice</ee:profession> | | povolání = <ee:profession>tanečnice</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | + | <br/> | |
</ee:perex> | </ee:perex> | ||
<cshow logged="1"> | <cshow logged="1"> | ||
<ee:content> | <ee:content> | ||
− | <p style="text-align: justify;">Rozená Martignoni, manželka baletního mistra Paola R''. ''Tančila od dětských let. Jejím učitelem byl tanečník vídeňského dvorního divadla P. Angiolini. 1809–13, během svého angažmá v dvorním divadle ve Vídni, vystupovala zejména jako groteskní tanečnice. 1813 se provdala a působila společně s manželem na vídeňských předměstských scénách (1813–30 Theater in der Leopoldstadt, 1830–31 Theater in der | + | <p style="text-align: justify;">Rozená Martignoni, manželka baletního mistra Paola R''. ''Tančila od dětských let. Jejím učitelem byl tanečník vídeňského dvorního divadla P. Angiolini. 1809–13, během svého angažmá v dvorním divadle ve Vídni, vystupovala zejména jako groteskní tanečnice. 1813 se provdala a působila společně s manželem na vídeňských předměstských scénách (1813–30 Theater in der Leopoldstadt, 1830–31 Theater in der Josefstadt). Po dvouletém životě v soukromí oba manželé nastoupili dráhu hostujících tanečníků, např. 1833 v Prešpurku [Bratislava] a Badenu, 1835 v Prešpurku, Olomouci a Opavě, 1836 vTěšíně a St. Pöltenu. 1837–40 působili opět v Theater in der Josefstadt. 1840–46, v době, kdy Paolo přijal místo baletního mistra StD v Praze, se zde Angiolina stala sólistkou.</p><p style="text-align: justify;">'''R. '''získala popularitu v Theater in der Leopoldstadt, kde s manželem tvořila mileneckou dvojici v komických baletech a kouzelných pantomimách. Vynikla jako Kolombína a půvabná, temperamentní představitelka hlavních rolí v pantomimách svého manžela (Rosaura, ''Der betrogene Vormund''; Milka, ''Die Unterhaltung in der Ukraine''). V pražském StD si Angiolina podržela své vídeňské role. Po ne zcela věrohodném podání záměny ševcové za mladou hraběnku v kouzelné pantomimě ''Der lustige Schuster ''(1841) s ní později v mladých rolích alternovaly jiné tanečnice, případně ji zastoupily (J. Springerová). '''R. '''si nadále ponechala účinkování v tanečních vložkách oper a her se zpěvy a tanci, kde mohla uplatnit svou schopnost improvizace a bohatou zkušenost.</p> |
</ee:content> | </ee:content> | ||
<ee:bibliography> | <ee:bibliography> | ||
Řádka 63: | Řádka 63: | ||
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> | <cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> | ||
<ee:documentation> | <ee:documentation> | ||
− | + | <br/> | |
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> |
Verze z 3. 11. 2015, 11:30
Angiolina Rainoldi
* 24. 2. 1796 Milán, Itálie
† 18. 2. 1849 Vídeň, Rakousko
tanečnice
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.