Hartig – soubor barokních tanců: Porovnání verzí
m |
|||
Řádka 29: | Řádka 29: | ||
}} | }} | ||
<ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 93{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 93{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> | ||
− | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník | + | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category> |
− | + | ||
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> | <cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop"> |
Aktuální verze z 2. 3. 2021, 11:51
Soubor Hartig (pojmenovaný podle L. J. Hartiga, kapelníka 18. stol. a majitele dnes Hartigovského paláce na Malé Straně) založený 1997 Helenou Kazárovou, se věnoval rekonstrukcím barokních tanců, mj. podle Feuilletovy taneční notace. Soubor byl složený především z posluchačů TK HAMU (H. Barochová, M Cigánek, J. Červenka, K. Réblová, P. Tyc), vystupoval příležitostně např. v České Krumlově, spolupracoval při vystoupeních s komorními hudebními ansámbly stejného historického zájmu (Cappella academica, Musica florea aj.). Tanečníci ansámblu se podíleli na uvedení opery Castor et Pollux P. Rameaua (StD 1999) a Sub Olea Pacis et Palma Virtutis J. D. Zelenky, které nastudoval M. Leclercq (Praha 2000).
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 93