Mimi Fortunae: Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | <ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress | + | <ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress/>{{Infobox Instituce |
− | + | ||
− | + | ||
| název = <ee:label>Mimi Fortunae</ee:label> | | název = <ee:label>Mimi Fortunae</ee:label> | ||
| letopočet = <ee:era></ee:era> | | letopočet = <ee:era></ee:era> | ||
Řádka 8: | Řádka 6: | ||
</ee:alias> | </ee:alias> | ||
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc = <ee:imagedesc/> | + | | fotodesc = <ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| type = <ee:type>divadlo</ee:type> | | type = <ee:type>divadlo</ee:type> | ||
| adresa = <ee:address> | | adresa = <ee:address> | ||
Řádka 19: | Řádka 17: | ||
Amatérské taneční divadlo založili a vedli Hana Smičková-Látalová (hlavní protagonistka a choreografka) a Slavoj Látal. Soubor působil 1985–98 pod patronací Muzea města Brna, od 1998 jako součást Tanečního centra Ústavu tělesné kultury, zařízení MU v Brně. V počátcích se skupina Mimi fortunae věnovala historickým tancům (''Pocta Bohu Belthanovi, Tance gotické, Romance o Rinaldovi a Julii, Tanec empírový)'', od počátku 90. let se soustředila na soudobý scénický tanec v řadě čísel, choreografií a etud, např. taneční koncert ''Exodus ''(1991), 1992 večer ''Pro patria ''(''Carmina burana, Pas de quatre non clasique'' V. Patejdla, ''Sestry''/adagio ze Serenády Es dur J. Suka, ''Panoptikum vztahů L. Brokera''). Filozoficko-symbolickou linii jejich tanečních studií reprezentovaly např. inscenace ''Carmina burana ''(1992 a 1998), ''Ptáci ''(h. T. Clark, 1994 a 1998), ''Malý princ ''(h. P. Klán, 1996), ''Balady o smrti ''na písně Spirituál kvintetu (1999), ''Modlitba kamene'', ''Dobrý večer, Ave, Fronta, Hra o F. Villonovi ''(2000). Soubor vyvíjel progresivní aktivitu účastí na řadě domácích festivalů (Mezinárodní festival pantomimy neslyšících v Praze, Soutěžní přehlídka českého tanečního umění 1991 prémie za choreografii, 1995 cena za choreografii), uskutečnil i zahraniční zájezdy (Německo, Francie, Litva, Indie, Rakousko, Nizozemsko). | Amatérské taneční divadlo založili a vedli Hana Smičková-Látalová (hlavní protagonistka a choreografka) a Slavoj Látal. Soubor působil 1985–98 pod patronací Muzea města Brna, od 1998 jako součást Tanečního centra Ústavu tělesné kultury, zařízení MU v Brně. V počátcích se skupina Mimi fortunae věnovala historickým tancům (''Pocta Bohu Belthanovi, Tance gotické, Romance o Rinaldovi a Julii, Tanec empírový)'', od počátku 90. let se soustředila na soudobý scénický tanec v řadě čísel, choreografií a etud, např. taneční koncert ''Exodus ''(1991), 1992 večer ''Pro patria ''(''Carmina burana, Pas de quatre non clasique'' V. Patejdla, ''Sestry''/adagio ze Serenády Es dur J. Suka, ''Panoptikum vztahů L. Brokera''). Filozoficko-symbolickou linii jejich tanečních studií reprezentovaly např. inscenace ''Carmina burana ''(1992 a 1998), ''Ptáci ''(h. T. Clark, 1994 a 1998), ''Malý princ ''(h. P. Klán, 1996), ''Balady o smrti ''na písně Spirituál kvintetu (1999), ''Modlitba kamene'', ''Dobrý večer, Ave, Fronta, Hra o F. Villonovi ''(2000). Soubor vyvíjel progresivní aktivitu účastí na řadě domácích festivalů (Mezinárodní festival pantomimy neslyšících v Praze, Soutěžní přehlídka českého tanečního umění 1991 prémie za choreografii, 1995 cena za choreografii), uskutečnil i zahraniční zájezdy (Německo, Francie, Litva, Indie, Rakousko, Nizozemsko). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | <div class="chronology"><ee:chronology/></div> | |
− | + | ||
− | <div class="chronology"><ee:chronology | + | |
− | + | ||
− | + | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 34: | Řádka 28: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 202–203{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category> | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category> | ||
Aktuální verze z 1. 2. 2017, 13:45
Amatérské taneční divadlo založili a vedli Hana Smičková-Látalová (hlavní protagonistka a choreografka) a Slavoj Látal. Soubor působil 1985–98 pod patronací Muzea města Brna, od 1998 jako součást Tanečního centra Ústavu tělesné kultury, zařízení MU v Brně. V počátcích se skupina Mimi fortunae věnovala historickým tancům (Pocta Bohu Belthanovi, Tance gotické, Romance o Rinaldovi a Julii, Tanec empírový), od počátku 90. let se soustředila na soudobý scénický tanec v řadě čísel, choreografií a etud, např. taneční koncert Exodus (1991), 1992 večer Pro patria (Carmina burana, Pas de quatre non clasique V. Patejdla, Sestry/adagio ze Serenády Es dur J. Suka, Panoptikum vztahů L. Brokera). Filozoficko-symbolickou linii jejich tanečních studií reprezentovaly např. inscenace Carmina burana (1992 a 1998), Ptáci (h. T. Clark, 1994 a 1998), Malý princ (h. P. Klán, 1996), Balady o smrti na písně Spirituál kvintetu (1999), Modlitba kamene, Dobrý večer, Ave, Fronta, Hra o F. Villonovi (2000). Soubor vyvíjel progresivní aktivitu účastí na řadě domácích festivalů (Mezinárodní festival pantomimy neslyšících v Praze, Soutěžní přehlídka českého tanečního umění 1991 prémie za choreografii, 1995 cena za choreografii), uskutečnil i zahraniční zájezdy (Německo, Francie, Litva, Indie, Rakousko, Nizozemsko).
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 202–203