Krejčí, Hubert: Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
| místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | ||
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc=<ee:imagedesc/> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| povolání=<ee:profession>mim, pedagog,</ee:profession> | | povolání=<ee:profession>mim, pedagog,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Řádka 21: | Řádka 21: | ||
Absolvoval režii na JAMU 1974, současně byl žákem J. Ryšánkové. Založil amatérský soubor Yorickova pantomima 1976–94 (''Sanatorium č. l'', Pardubice 1981). Spolupráci s Divadlem na provázku zahájil inscenací ''Hry a hříčky'' (1982), inspirovanou postupy japonského divadla kjógen a nó. Jako externí pedagog pořádal speciální dílny zaměřené na gesto, pohyb a komunikaci (JAMU 1995 aj.). Záhy se odpoutal od stylu imaginární pantomimy a pokusil se využít klasické postupy orientálního divadla, autorsky nově nahlédl na poetiku jarmarečního divadla. Vydal řadu poetických i burleskních scénářů (Princ Bhadra a princezna Vasantaséna, spolu s P. Humlem, Praha 1990). Jako choreograf spolupracoval na Durychově Bloudění (ND Praha 1998). | Absolvoval režii na JAMU 1974, současně byl žákem J. Ryšánkové. Založil amatérský soubor Yorickova pantomima 1976–94 (''Sanatorium č. l'', Pardubice 1981). Spolupráci s Divadlem na provázku zahájil inscenací ''Hry a hříčky'' (1982), inspirovanou postupy japonského divadla kjógen a nó. Jako externí pedagog pořádal speciální dílny zaměřené na gesto, pohyb a komunikaci (JAMU 1995 aj.). Záhy se odpoutal od stylu imaginární pantomimy a pokusil se využít klasické postupy orientálního divadla, autorsky nově nahlédl na poetiku jarmarečního divadla. Vydal řadu poetických i burleskních scénářů (Princ Bhadra a princezna Vasantaséna, spolu s P. Humlem, Praha 1990). Jako choreograf spolupracoval na Durychově Bloudění (ND Praha 1998). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | ||
− | + | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> | ||
== Životní události == | == Životní události == | ||
* <ee:chronology_date_from>11. 11. 1944</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Pardubice</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | * <ee:chronology_date_from>11. 11. 1944</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Pardubice</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | ||
</ee:chronology></div> | </ee:chronology></div> | ||
− | <div class="names"><ee:names | + | <div class="names"><ee:names/></div> |
− | + | ||
− | + | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 40: | Řádka 36: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 156{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] |
Verze z 31. 1. 2017, 13:02
Absolvoval režii na JAMU 1974, současně byl žákem J. Ryšánkové. Založil amatérský soubor Yorickova pantomima 1976–94 (Sanatorium č. l, Pardubice 1981). Spolupráci s Divadlem na provázku zahájil inscenací Hry a hříčky (1982), inspirovanou postupy japonského divadla kjógen a nó. Jako externí pedagog pořádal speciální dílny zaměřené na gesto, pohyb a komunikaci (JAMU 1995 aj.). Záhy se odpoutal od stylu imaginární pantomimy a pokusil se využít klasické postupy orientálního divadla, autorsky nově nahlédl na poetiku jarmarečního divadla. Vydal řadu poetických i burleskních scénářů (Princ Bhadra a princezna Vasantaséna, spolu s P. Humlem, Praha 1990). Jako choreograf spolupracoval na Durychově Bloudění (ND Praha 1998).
Životní události
- 11. 11. 1944: narození, Pardubice
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 156