Jastřembská, Julie: Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc=<ee:imagedesc/> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| povolání=<ee:profession>tanečnice, choreografka, pedagožka,</ee:profession> | | povolání=<ee:profession>tanečnice, choreografka, pedagožka,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Řádka 25: | Řádka 25: | ||
Provd. Procházková. Žákyně J. Häuslera, E. Gabzdyla a pedagogických kurzů na TKP u M. Tymichové a E. Urbanové. Angažmá v Ostravě 1935–79 (od 1941 sólistka, od 1954 baletní mistryně, od 1969 choreografka). Za třicetiletou taneční dráhu v Ostravě vytvořila řadu velkých a tit. rolí. Tančila např. Svanildu v ''Coppélii'' (1938, 1941, 1954), tit. roli v ''Šeherezádě'' (1947), Balerínu v ''Louskáčkovi'' (1948), Julii v ''Romeovi a Julii'' (1950), Hanku v ''Ondrášovi ''(1951), Odettu-Odilii v ''Labutím jezeře ''(1952), tit. roli v ''Giselle ''(1954), Káču v ''Honzovi a čertu'' (1954), Dobrou vílu ve ''Spící krasavici ''(1955), Marii v ''Bachčisarajské fontáně'' (1955), tit. roli ve ''Sněhurce ''(1956), Otrokyni v ''Legendě o Josefovi'' (1957), Margaretu v ''Donu Juanovi ''R. Strausse (1957), Cikánku v ''Kamenném kvítku ''(1958), Marušku v ''Soli nad zlato'' (1958), Beatrici ve ''Sluhovi dvou pánů ''(1959), tit. roli ve ''Viktorce'' (1961), Šenkýřku v ''Maryčce Magdónově'' (1967). Jako choreografka nastudovala mj. balet ''Z pohádky do pohádky ''(1972) a byla asistentkou choreografie v řadě baletních inscenací. Od poloviny padesátých let spolupracovala jako choreografka a pohybová poradkyně s ostravskou operou (Traviata, Výlety pana Broučka, Čertova stěna, Dvě vdovy aj.), od sedmdesátých let zejm. s operetou (Nebe na zemi, Kat a blázen, Golem, Sever proti Jihu, Perly panny Serafinky, Země úsměvů, Podskalák, Hello Dolly, Polská krev, My Fair Lady aj.) a činohrou (Ze života hmyzu, Jak se vám líbí, Krvavá svatba aj.). Pedagožka TKO 1963–79. | Provd. Procházková. Žákyně J. Häuslera, E. Gabzdyla a pedagogických kurzů na TKP u M. Tymichové a E. Urbanové. Angažmá v Ostravě 1935–79 (od 1941 sólistka, od 1954 baletní mistryně, od 1969 choreografka). Za třicetiletou taneční dráhu v Ostravě vytvořila řadu velkých a tit. rolí. Tančila např. Svanildu v ''Coppélii'' (1938, 1941, 1954), tit. roli v ''Šeherezádě'' (1947), Balerínu v ''Louskáčkovi'' (1948), Julii v ''Romeovi a Julii'' (1950), Hanku v ''Ondrášovi ''(1951), Odettu-Odilii v ''Labutím jezeře ''(1952), tit. roli v ''Giselle ''(1954), Káču v ''Honzovi a čertu'' (1954), Dobrou vílu ve ''Spící krasavici ''(1955), Marii v ''Bachčisarajské fontáně'' (1955), tit. roli ve ''Sněhurce ''(1956), Otrokyni v ''Legendě o Josefovi'' (1957), Margaretu v ''Donu Juanovi ''R. Strausse (1957), Cikánku v ''Kamenném kvítku ''(1958), Marušku v ''Soli nad zlato'' (1958), Beatrici ve ''Sluhovi dvou pánů ''(1959), tit. roli ve ''Viktorce'' (1961), Šenkýřku v ''Maryčce Magdónově'' (1967). Jako choreografka nastudovala mj. balet ''Z pohádky do pohádky ''(1972) a byla asistentkou choreografie v řadě baletních inscenací. Od poloviny padesátých let spolupracovala jako choreografka a pohybová poradkyně s ostravskou operou (Traviata, Výlety pana Broučka, Čertova stěna, Dvě vdovy aj.), od sedmdesátých let zejm. s operetou (Nebe na zemi, Kat a blázen, Golem, Sever proti Jihu, Perly panny Serafinky, Země úsměvů, Podskalák, Hello Dolly, Polská krev, My Fair Lady aj.) a činohrou (Ze života hmyzu, Jak se vám líbí, Krvavá svatba aj.). Pedagožka TKO 1963–79. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | ||
− | + | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> | ||
== Životní události == | == Životní události == | ||
Řádka 46: | Řádka 44: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 120{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] |
Aktuální verze z 31. 1. 2017, 09:52
Provd. Procházková. Žákyně J. Häuslera, E. Gabzdyla a pedagogických kurzů na TKP u M. Tymichové a E. Urbanové. Angažmá v Ostravě 1935–79 (od 1941 sólistka, od 1954 baletní mistryně, od 1969 choreografka). Za třicetiletou taneční dráhu v Ostravě vytvořila řadu velkých a tit. rolí. Tančila např. Svanildu v Coppélii (1938, 1941, 1954), tit. roli v Šeherezádě (1947), Balerínu v Louskáčkovi (1948), Julii v Romeovi a Julii (1950), Hanku v Ondrášovi (1951), Odettu-Odilii v Labutím jezeře (1952), tit. roli v Giselle (1954), Káču v Honzovi a čertu (1954), Dobrou vílu ve Spící krasavici (1955), Marii v Bachčisarajské fontáně (1955), tit. roli ve Sněhurce (1956), Otrokyni v Legendě o Josefovi (1957), Margaretu v Donu Juanovi R. Strausse (1957), Cikánku v Kamenném kvítku (1958), Marušku v Soli nad zlato (1958), Beatrici ve Sluhovi dvou pánů (1959), tit. roli ve Viktorce (1961), Šenkýřku v Maryčce Magdónově (1967). Jako choreografka nastudovala mj. balet Z pohádky do pohádky (1972) a byla asistentkou choreografie v řadě baletních inscenací. Od poloviny padesátých let spolupracovala jako choreografka a pohybová poradkyně s ostravskou operou (Traviata, Výlety pana Broučka, Čertova stěna, Dvě vdovy aj.), od sedmdesátých let zejm. s operetou (Nebe na zemi, Kat a blázen, Golem, Sever proti Jihu, Perly panny Serafinky, Země úsměvů, Podskalák, Hello Dolly, Polská krev, My Fair Lady aj.) a činohrou (Ze života hmyzu, Jak se vám líbí, Krvavá svatba aj.). Pedagožka TKO 1963–79.
Životní události
- 17. 2. 1921: narození, Ostrava
- 17. 12. 1999: úmrtí, Ostrava
Další jména
Procházková
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 120