Hodek, Antonín: Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
| místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | ||
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc=<ee:imagedesc/> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| povolání=<ee:profession>tanečník, mim, herec, choreograf, režisér, pedagog, spisovatel, dramatik,</ee:profession> | | povolání=<ee:profession>tanečník, mim, herec, choreograf, režisér, pedagog, spisovatel, dramatik,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Řádka 21: | Řádka 21: | ||
Absolvoval TKP 1949 a TK DAMU 1953 (choreografie). Angažmá: Bělehrad 1953/54, sólista Lublaň 1954/55; choreograf D 34 1955–60 a DJW 1960–68; mimoto choreograf j. h. v řadě dalších pražských i mimopražských scén a pedagog pohybové výchovy herců na DAMU; mim Laterny magiky 1968 na zájezdu do USA, odkud se již do okupované vlasti nevrátil; 1969 jako mim v Universal Studios Los Angeles, poté nezávislý herec, mim, tanečník, choreograf a pedagog. Účinkoval v mnoha televizních filmech, seriálech i reklamách, mj. napsal tři one-man-show, s nimiž vystupoval v USA a Kolíně n. Rýnem (1982). Učil na různých univerzitách v USA jevištní pohyb, tanec, pantomimu, komedii dell’arte, cirkusové techniky, masky. 1992 se vrátil do Prahy a byl pohybovým poradcem v činohře (Ústí n. L., DNz, Divadlo Labyrint). Významná byla jeho literární činnost: vedle povídek (např.: Pozor na papouchy 1968), poezie (sbírky My dva a to třetí… a ABC), scénářů a písňových textů, psal i romány (Gangsteři se nekoulují, Sedm šouravých dědků) a divadelní hry (Komu kvetou slunečnice, Popelka jménem Lucie, Tiché hry – vše v DJW) z jeho sedmi amerických her získal Česnekový sad Cenu kritiků v Los Angeles (1983). | Absolvoval TKP 1949 a TK DAMU 1953 (choreografie). Angažmá: Bělehrad 1953/54, sólista Lublaň 1954/55; choreograf D 34 1955–60 a DJW 1960–68; mimoto choreograf j. h. v řadě dalších pražských i mimopražských scén a pedagog pohybové výchovy herců na DAMU; mim Laterny magiky 1968 na zájezdu do USA, odkud se již do okupované vlasti nevrátil; 1969 jako mim v Universal Studios Los Angeles, poté nezávislý herec, mim, tanečník, choreograf a pedagog. Účinkoval v mnoha televizních filmech, seriálech i reklamách, mj. napsal tři one-man-show, s nimiž vystupoval v USA a Kolíně n. Rýnem (1982). Učil na různých univerzitách v USA jevištní pohyb, tanec, pantomimu, komedii dell’arte, cirkusové techniky, masky. 1992 se vrátil do Prahy a byl pohybovým poradcem v činohře (Ústí n. L., DNz, Divadlo Labyrint). Významná byla jeho literární činnost: vedle povídek (např.: Pozor na papouchy 1968), poezie (sbírky My dva a to třetí… a ABC), scénářů a písňových textů, psal i romány (Gangsteři se nekoulují, Sedm šouravých dědků) a divadelní hry (Komu kvetou slunečnice, Popelka jménem Lucie, Tiché hry – vše v DJW) z jeho sedmi amerických her získal Česnekový sad Cenu kritiků v Los Angeles (1983). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | ||
− | + | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> | ||
== Životní události == | == Životní události == | ||
* <ee:chronology_date_from>27. 11. 1926</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Praha</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | * <ee:chronology_date_from>27. 11. 1926</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Praha</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | ||
</ee:chronology></div> | </ee:chronology></div> | ||
− | <div class="names"><ee:names | + | <div class="names"><ee:names/></div> |
− | + | ||
− | + | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 40: | Řádka 36: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 98{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] |
Aktuální verze z 30. 1. 2017, 14:21
Absolvoval TKP 1949 a TK DAMU 1953 (choreografie). Angažmá: Bělehrad 1953/54, sólista Lublaň 1954/55; choreograf D 34 1955–60 a DJW 1960–68; mimoto choreograf j. h. v řadě dalších pražských i mimopražských scén a pedagog pohybové výchovy herců na DAMU; mim Laterny magiky 1968 na zájezdu do USA, odkud se již do okupované vlasti nevrátil; 1969 jako mim v Universal Studios Los Angeles, poté nezávislý herec, mim, tanečník, choreograf a pedagog. Účinkoval v mnoha televizních filmech, seriálech i reklamách, mj. napsal tři one-man-show, s nimiž vystupoval v USA a Kolíně n. Rýnem (1982). Učil na různých univerzitách v USA jevištní pohyb, tanec, pantomimu, komedii dell’arte, cirkusové techniky, masky. 1992 se vrátil do Prahy a byl pohybovým poradcem v činohře (Ústí n. L., DNz, Divadlo Labyrint). Významná byla jeho literární činnost: vedle povídek (např.: Pozor na papouchy 1968), poezie (sbírky My dva a to třetí… a ABC), scénářů a písňových textů, psal i romány (Gangsteři se nekoulují, Sedm šouravých dědků) a divadelní hry (Komu kvetou slunečnice, Popelka jménem Lucie, Tiché hry – vše v DJW) z jeho sedmi amerických her získal Česnekový sad Cenu kritiků v Los Angeles (1983).
Životní události
- 27. 11. 1926: narození, Praha
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 98