Blažíčková, Eva: Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
| místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | ||
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc=<ee:imagedesc/> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| povolání=<ee:profession>tanečnice, choreografka, pedagožka,</ee:profession> | | povolání=<ee:profession>tanečnice, choreografka, pedagožka,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Řádka 21: | Řádka 21: | ||
Roz. Bártová. Žačka J. Jeřábkové, frekventantka školy léčebného tělocviku 1960–62, absolventka kurzů 1965–68 na TK HAMU a v Palucca Schule v Drážďanech. Od 1964 se významně a úspěšně věnovala pedagogické práci; od 1968 členka souboru J. Jeřábkové. 1975 převzala vedení souboru, proměněného ve Studio komorního tance (1990–92 Studio komorního tance II, v cizině jako Isadora Dance Group). 1990 založila Společnost pro taneční a múzickou výchovu, od 1992 ředitelka Duncan Centre Konzervatoř. Jako členka a sólistka skupiny J. Jeřábkové tančila v choreografiích na hudbu P. Ebena, I. Stravinského aj. – většinou ve Večerech pohybových a tanečních studií (Divadlo Komedie 1969–72). Ve vlastní tvorbě rozvíjela český duncanismus jako specifickou větev výrazového tance (G. Mahler: ''Písně o mrtvých dětech'', Divadlo hudby 1982; M. Kopelent: ''Černé a bílé slzy, ''1979; J. Krček: ''Nevěstka Raab'', 1986; M. Kabeláč: ''8 invencí pro bicí ''a''Eufemias mysterion'', 1986; J. S. Bach: ''Chvála řádu,'' 1983;''Chorál'', 1984 aj.). | Roz. Bártová. Žačka J. Jeřábkové, frekventantka školy léčebného tělocviku 1960–62, absolventka kurzů 1965–68 na TK HAMU a v Palucca Schule v Drážďanech. Od 1964 se významně a úspěšně věnovala pedagogické práci; od 1968 členka souboru J. Jeřábkové. 1975 převzala vedení souboru, proměněného ve Studio komorního tance (1990–92 Studio komorního tance II, v cizině jako Isadora Dance Group). 1990 založila Společnost pro taneční a múzickou výchovu, od 1992 ředitelka Duncan Centre Konzervatoř. Jako členka a sólistka skupiny J. Jeřábkové tančila v choreografiích na hudbu P. Ebena, I. Stravinského aj. – většinou ve Večerech pohybových a tanečních studií (Divadlo Komedie 1969–72). Ve vlastní tvorbě rozvíjela český duncanismus jako specifickou větev výrazového tance (G. Mahler: ''Písně o mrtvých dětech'', Divadlo hudby 1982; M. Kopelent: ''Černé a bílé slzy, ''1979; J. Krček: ''Nevěstka Raab'', 1986; M. Kabeláč: ''8 invencí pro bicí ''a''Eufemias mysterion'', 1986; J. S. Bach: ''Chvála řádu,'' 1983;''Chorál'', 1984 aj.). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | ||
− | + | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> | ||
== Životní události == | == Životní události == | ||
Řádka 41: | Řádka 39: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 23{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] |
Aktuální verze z 25. 1. 2017, 11:22
Roz. Bártová. Žačka J. Jeřábkové, frekventantka školy léčebného tělocviku 1960–62, absolventka kurzů 1965–68 na TK HAMU a v Palucca Schule v Drážďanech. Od 1964 se významně a úspěšně věnovala pedagogické práci; od 1968 členka souboru J. Jeřábkové. 1975 převzala vedení souboru, proměněného ve Studio komorního tance (1990–92 Studio komorního tance II, v cizině jako Isadora Dance Group). 1990 založila Společnost pro taneční a múzickou výchovu, od 1992 ředitelka Duncan Centre Konzervatoř. Jako členka a sólistka skupiny J. Jeřábkové tančila v choreografiích na hudbu P. Ebena, I. Stravinského aj. – většinou ve Večerech pohybových a tanečních studií (Divadlo Komedie 1969–72). Ve vlastní tvorbě rozvíjela český duncanismus jako specifickou větev výrazového tance (G. Mahler: Písně o mrtvých dětech, Divadlo hudby 1982; M. Kopelent: Černé a bílé slzy, 1979; J. Krček: Nevěstka Raab, 1986; M. Kabeláč: 8 invencí pro bicí aEufemias mysterion, 1986; J. S. Bach: Chvála řádu, 1983;Chorál, 1984 aj.).
Životní události
- 4. 10. 1943: narození, Praha
Další jména
Bártová
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 23