Synáčková, Marta: Porovnání verzí
m (Jakubcova přesunul stránku Synáčková Marta na Synáčková, Marta) |
(Automatická aktualizace šablony) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | <ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | ||
<span id="PageFillProgress">2</span> | <span id="PageFillProgress">2</span> | ||
− | </ee:progress> | + | </ee:progress>{{Infobox Osoba |
− | {{Infobox Osoba | + | | jméno=<ee:firstname>Marta</ee:firstname> |
− | | jméno = <ee:firstname>Marta</ee:firstname> | + | | příjmení=<ee:lastname>Synáčková</ee:lastname> |
− | | příjmení = <ee:lastname>Synáčková</ee:lastname> | + | | pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym> |
− | | pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym> | + | | narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> |
− | | narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> | + | |
29. 12. 1933 | 29. 12. 1933 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place"> | + | | místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place"> |
Praha | Praha | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> | + | | zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> |
− | | místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | + | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> |
− | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | + | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> |
− | | povolání = <ee:profession>tanečnice, </ee:profession> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc/> |
+ | | povolání=<ee:profession>tanečnice,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | </ee:perex> | + | </ee:perex><ee:content> |
− | + | ||
− | <ee:content> | + | |
Provd. Egglerová. Absolvovala TKP 1953. Angažmá: Armádní opera 1952–55, po její fúzi členka baletu ND Praha 1955–57 (např. Kolombina v ''Karnevalu'', 1957). Sólistka Plzeň 1957–61, Brno 1962–64, Balet Praha 1964–70, Basilej 1970–73, St. Gallen 1973–76, kde vedla i tréninky. Patřila k předním českým lyrickým tanečnicím poválečné éry. Její jevištní postavy, opřené o vyspělou, neokázalou techniku, vynikaly citovou hloubkou a vnitřní opravdovostí. K jejím největším plzeňským rolím patřily např. Tao-Choa v ''Rudém máku'' (1957), Odetta a Odilie v ''Labutím jezeře ''(1958, Brno 1962), tit. postava v ''Popelce'' (1959), Desdemona v ''Othellovi'' (1960, Brno 1963), Eva v ''Baladě o námořníkovi'' (1961, Brno 1962). V Brně vynikla i jako Ruská dívka v ''Leningradské symfonii'' (1962), Polka v ''Tarasi Bulbovi'' a Svědomí v ''Hirošimě'' (vše 1963). Tuto roli si zopakovala v Baletu Praha (1964), kde patřila k interpretačním pilířům souboru. Z basilejských rolí: Anna v ''Donu Juanovi ''R. Strausse (1971) a tit. role v ''Popelce'' (1973). | Provd. Egglerová. Absolvovala TKP 1953. Angažmá: Armádní opera 1952–55, po její fúzi členka baletu ND Praha 1955–57 (např. Kolombina v ''Karnevalu'', 1957). Sólistka Plzeň 1957–61, Brno 1962–64, Balet Praha 1964–70, Basilej 1970–73, St. Gallen 1973–76, kde vedla i tréninky. Patřila k předním českým lyrickým tanečnicím poválečné éry. Její jevištní postavy, opřené o vyspělou, neokázalou techniku, vynikaly citovou hloubkou a vnitřní opravdovostí. K jejím největším plzeňským rolím patřily např. Tao-Choa v ''Rudém máku'' (1957), Odetta a Odilie v ''Labutím jezeře ''(1958, Brno 1962), tit. postava v ''Popelce'' (1959), Desdemona v ''Othellovi'' (1960, Brno 1963), Eva v ''Baladě o námořníkovi'' (1961, Brno 1962). V Brně vynikla i jako Ruská dívka v ''Leningradské symfonii'' (1962), Polka v ''Tarasi Bulbovi'' a Svědomí v ''Hirošimě'' (vše 1963). Tuto roli si zopakovala v Baletu Praha (1964), kde patřila k interpretačním pilířům souboru. Z basilejských rolí: Anna v ''Donu Juanovi ''R. Strausse (1971) a tit. role v ''Popelce'' (1973). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
Řádka 44: | Řádka 42: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | < | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> |
− | + | ||
− | ''' | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | ||
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | [[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | ||
Řádka 60: | Řádka 52: | ||
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> | ||
− | + | ||
<references></references> | <references></references> | ||
− | |||
<noinclude><languages></languages></noinclude> | <noinclude><languages></languages></noinclude> |
Verze z 23. 1. 2017, 09:56
Provd. Egglerová. Absolvovala TKP 1953. Angažmá: Armádní opera 1952–55, po její fúzi členka baletu ND Praha 1955–57 (např. Kolombina v Karnevalu, 1957). Sólistka Plzeň 1957–61, Brno 1962–64, Balet Praha 1964–70, Basilej 1970–73, St. Gallen 1973–76, kde vedla i tréninky. Patřila k předním českým lyrickým tanečnicím poválečné éry. Její jevištní postavy, opřené o vyspělou, neokázalou techniku, vynikaly citovou hloubkou a vnitřní opravdovostí. K jejím největším plzeňským rolím patřily např. Tao-Choa v Rudém máku (1957), Odetta a Odilie v Labutím jezeře (1958, Brno 1962), tit. postava v Popelce (1959), Desdemona v Othellovi (1960, Brno 1963), Eva v Baladě o námořníkovi (1961, Brno 1962). V Brně vynikla i jako Ruská dívka v Leningradské symfonii (1962), Polka v Tarasi Bulbovi a Svědomí v Hirošimě (vše 1963). Tuto roli si zopakovala v Baletu Praha (1964), kde patřila k interpretačním pilířům souboru. Z basilejských rolí: Anna v Donu Juanovi R. Strausse (1971) a tit. role v Popelce (1973).
Literatura
vv: Synáčková Marta in Postavy brněnského jeviště I., Státní divadlo v Brně 1984
Životní události
- 29. 12. 1933: narození, Praha
Další jména
Egglerová
Vznik: 2001