Tanec Praha: Porovnání verzí

nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
m
(Automatická aktualizace šablony)
Řádka 1: Řádka 1:
<ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress/>
+
<ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress>
{{Infobox Instituce
+
<span id="PageFillProgress"></span>
 +
</ee:progress>{{Infobox Instituce
 
| název = <ee:label>Tanec Praha</ee:label>
 
| název = <ee:label>Tanec Praha</ee:label>
 
| letopočet = <ee:era></ee:era>
 
| letopočet = <ee:era></ee:era>
Řádka 7: Řádka 8:
 
</ee:alias>
 
</ee:alias>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
 +
| fotodesc = <ee:imagedesc/>
 
| type = <ee:type>festival</ee:type>
 
| type = <ee:type>festival</ee:type>
 
| adresa = <ee:address>
 
| adresa = <ee:address>
Řádka 14: Řádka 16:
 
}}<ee:perex>
 
}}<ee:perex>
  
</ee:perex><cshow logged="1"><ee:content>
+
</ee:perex><ee:content>
 
Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková).
 
Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková).
 
</ee:content>
 
</ee:content>
Řádka 21: Řádka 23:
 
<ee:bibliography_content>Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997</ee:bibliography_content>
 
<ee:bibliography_content>Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997</ee:bibliography_content>
 
</ee:bibliography>
 
</ee:bibliography>
<div class="chronology"><ee:chronology/></div>
+
<div class="chronology"><ee:chronology>
 +
 
 +
</ee:chronology></div>
 
{{#dpl:  
 
{{#dpl:  
 
   | linksto={{FULLPAGENAME}}  
 
   | linksto={{FULLPAGENAME}}  
Řádka 31: Řádka 35:
 
   | noresultsheader=\n
 
   | noresultsheader=\n
 
}}
 
}}
</cshow>
+
<ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author>
<cshow logged="0">
+
'''Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po <span class="plainlinks">[{{fullurl:Speciální:Přihlásit|returnto={{FULLPAGENAMEE}}}} přihlášení]</span>.'''
+
</cshow>
+
<cshow logged="1">
+
'''Zdroj:''' <ee:published>2001</ee:published><br/>
+
'''Autor:''' <ee:author></ee:author>
+
</cshow>
+
 
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category>
 
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category>
  
Řádka 46: Řádka 43:
 
</ee:documentation>
 
</ee:documentation>
 
</cshow>
 
</cshow>
<cshow logged="1">
 
 
<references></references>
 
<references></references>
</cshow>
 
  
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>

Verze z 23. 1. 2017, 09:55

Tanec Praha
festival


Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková).


Literatura

Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997


Vznik: 2001