Tanec Praha: Porovnání verzí
m |
(Automatická aktualizace šablony) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | <ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress/> | + | <ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress> |
− | {{Infobox Instituce | + | <span id="PageFillProgress"></span> |
+ | </ee:progress>{{Infobox Instituce | ||
| název = <ee:label>Tanec Praha</ee:label> | | název = <ee:label>Tanec Praha</ee:label> | ||
| letopočet = <ee:era></ee:era> | | letopočet = <ee:era></ee:era> | ||
Řádka 7: | Řádka 8: | ||
</ee:alias> | </ee:alias> | ||
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
+ | | fotodesc = <ee:imagedesc/> | ||
| type = <ee:type>festival</ee:type> | | type = <ee:type>festival</ee:type> | ||
| adresa = <ee:address> | | adresa = <ee:address> | ||
Řádka 14: | Řádka 16: | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | </ee:perex | + | </ee:perex><ee:content> |
Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková). | Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková). | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
Řádka 21: | Řádka 23: | ||
<ee:bibliography_content>Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997</ee:bibliography_content> | <ee:bibliography_content>Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997</ee:bibliography_content> | ||
</ee:bibliography> | </ee:bibliography> | ||
− | <div class="chronology"><ee:chronology/></div> | + | <div class="chronology"><ee:chronology> |
+ | |||
+ | </ee:chronology></div> | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 31: | Řádka 35: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | < | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> |
− | + | ||
− | ''' | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category> | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category> | ||
Řádka 46: | Řádka 43: | ||
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> | ||
− | |||
<references></references> | <references></references> | ||
− | |||
<noinclude><languages></languages></noinclude> | <noinclude><languages></languages></noinclude> |
Verze z 23. 1. 2017, 09:55
Mezinárodní festival taneční tvorby a pohybového divadla založil 1989 J. Hartmann při PKS v Praze s cílem seznámit publikum s významnými osobnostmi a výboji světové taneční scény. Od 1992 je ředitelkou Y. Kreuzmannová. Festival se konal každoročně, byl provozován v pronajatých divadelních sálech, později i na otevřené scéně na Staroměstském náměstí a pod cirkusovým šapitó na Letné aj. Reprezentační linii zahájilo hostování Nederlands Dans Theater 2 (1989), podstatnou část tvořila tvorba komornějších ansámblů tzv. alternativní scény. Vystupovaly zde zahraniční soubory, např. 1990: London Contemporary Dance Theatre; 1991: baletní soubor Lyonské opery; 1992: Ženevský balet, soubor T. Simonse, Kibbutz Contemporary DC, Taneční divadlo z Freiburku, H. Diasnas; 1993: skupina M. Marinové, SOAP, Bill T. Jones; 1994: A. Preljocaj, S. Waltzová, Danat Danza; 1995: T. Brownová, A. Millerová, DV 8; 1996: J. Nadj, Ženevský balet; 1997: M. Cunningham; 1998: T. Tharpová, Alias; 1999: soubor Marthy Grahamové, skupina M. Marinové, juniorská část souboru Batsheva; 2000: Frankfurtský balet W. Forsytha. Festival pravidelně doplňovala představení českých, většinou tzv. volných a nezávislých sdružení. Současně se konaly doprovodné semináře a tvůrčí dílny; 1998 festival získal budovu bývalého kina Ponec. Od 1996 se součástí festivalu stalo české výběrové předkolo Entrée k tanci, pořádané v Hradci Králové; od 2000 pod názvem Česká taneční platforma byly jako výběrové kolo festivalu uvedeny i taneční grantové projekty tzv. nezávislých tanečníků, choreografů a skupin, (M. a Š. Cabanové, M. Eliášová, T. Indráková, Inkvektiff, J. Kodet , K. Lhotáková, L. Ottová, M. Slámová, L. Soukup, M. Rebcová, P. Tyc, Š. Vrašťáková).
Literatura
Hrušínský, J.–Kreuzmannová, Y.: Tanec Praha, Praha, Akropolis 1993 • Hulec, V.: Laboratoř tělo, Divadelní noviny 1998, č. 14 • kar.: Tanec Praha 99, Taneční listy 1999, č. 7, str. 5 • Malcev, V.: Tanec Praha 91 s domácí předehrou, Tvorba 1991, č. 18, str. 16 • Paseková, D.: Tanec Praha 97 nebyl jen velký Cunningham, Denní Telegraf, 2. 7. 1997 • Vangeli, N.: Boj kentaurů s Lapity, Svět a divadlo 1994, č. 5, str. 99 • red: Tanec Praha 91, Scéna 1991, č. 12 • Vašut, V.: Násilí, destrukce, agresivita a negace, Divadelní noviny 1997, č. 14 • Vašut, V.: Tanec Praha dírkou v oponě, Divadelní noviny 1994, č. 15, str. 3 • Vašut, V.: Tanec Praha 98, Taneční listy 1998, č. 6, str. 2 • yk, dm: Tanec Praha 97, příloha Literární noviny 28. 5. 1997
Vznik: 2001