Fuksa, František: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
m |
m |
||
Řádka 35: | Řádka 35: | ||
<ee:bibliography_content>Vznik a vývoj městského divadla, in sb. ''Čtvrtstoletí Městského divadla na Král. Vinohradech 1907''–''1932'', Praha 1932, s. 5–25. </ee:bibliography_content> | <ee:bibliography_content>Vznik a vývoj městského divadla, in sb. ''Čtvrtstoletí Městského divadla na Král. Vinohradech 1907''–''1932'', Praha 1932, s. 5–25. </ee:bibliography_content> | ||
== <ee:bibliography_label>Prameny</ee:bibliography_label> == | == <ee:bibliography_label>Prameny</ee:bibliography_label> == | ||
− | <ee:bibliography_content>SOA Zámrsk: Sbírka matrik, sign. 3007 Heřmaň, matrika narozených 1836–1885, s. 14. | + | <ee:bibliography_content>SOA Zámrsk: Sbírka matrik, sign. 3007 Heřmaň, matrika narozených 1836–1885, s. 14. |
− | AMP: Sbírka matrik, VIN O1, matrika oddaných fary u sv. Ludmily 1884–1887, s. 51, obr. 56 (7. 9. 1885). | + | AMP: Sbírka matrik, VIN O1, matrika oddaných fary u sv. Ludmily 1884–1887, s. 51, obr. 56 (7. 9. 1885). |
− | NA: fond Policejní ředitelství I, konskripce, kart. 135, obr. 472 ( | + | NA: fond Policejní ředitelství I, konskripce, kart. 135, obr. 472 (Franz Fuksa) [http://digi.nacr.cz/prihlasky2/?action=link_amp_ref=czarch:CZ-100000010:874_amp_karton=135_amp_folium=472 http://digi.nacr.cz/prihlasky2/index.php?action=link_amp_ref=czarch:CZ-100000010:874_amp_karton=135_amp_folium=472]. |
Archiv UK: fond Matriky Univerzity Karlovy, inv. č. 1, Matrika doktorů české Karlo-Ferdinandovy univerzity I, fol. 130. </ee:bibliography_content> | Archiv UK: fond Matriky Univerzity Karlovy, inv. č. 1, Matrika doktorů české Karlo-Ferdinandovy univerzity I, fol. 130. </ee:bibliography_content> |
Verze z 7. 9. 2016, 09:36
Dlouholetý ředitel vinohradského divadla (1913–35), které za jeho působení dosáhlo uměleckého zenitu tvorbou K. H. Hilara, 1919 se změnilo ve výhradně činoherní scénu. Pro divadelní tvorbu vytvářel příznivé podmínky, do uměleckých otázek se jako laik nevměšoval, bezpečně však rozpoznával skutečné hodnoty, uměl vybírat umělecké spolupracovníky (J. Kvapil) a neváhal svou autoritou podpořit progresivní výboje. Stál též u vzniku pobočné scény, Komorního divadla (1929), a tím u zrodu prvních Městských divadel pražských.
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.