Cecchini, Pier Maria: Porovnání verzí

nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
(založení hesla)
m (založení hesla)
Řádka 19: Řádka 19:
 
</ee:mvchronology>
 
</ee:mvchronology>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
| povolání = <ee:profession>herec, ředitel divadelní společnosti, dramatik, divadelní teoretik, </ee:profession>
+
| povolání = <ee:profession>herec, ředitel divadelní společnosti, dramatik, divadelní teoretik,</ee:profession>
 
}}<ee:perex>
 
}}<ee:perex>
  
Řádka 37: Řádka 37:
 
<ee:bibliography_content>''Le Commedie. Un commediante e il suo mestiere'', ed. C. Molinari, Ferrara 1983.</ee:bibliography_content>
 
<ee:bibliography_content>''Le Commedie. Un commediante e il suo mestiere'', ed. C. Molinari, Ferrara 1983.</ee:bibliography_content>
 
== <ee:bibliography_label>Prameny a literatura</ee:bibliography_label> ==
 
== <ee:bibliography_label>Prameny a literatura</ee:bibliography_label> ==
<ee:bibliography_content>ÖStA, Hofkammer­archiv, Hofzahlamtsbücher 63/1613–14, fol. 705<sup>r</sup>; 76/1625–29, fol. 595<sup>r</sup>; Hoffinanzprotokolle 657/1614, fol. 404<sup>v</sup>; Allgemeines Verwaltungsarchiv, Adelsarchiv, Adelsakten der Reichskanzlei: Adelsstand P. M. C. ⇒ P. M. Cecchini: ''Brevi Discorsi intorno alle comedie, comedianti _amp_ spettatori'', Napoli 1616, s. 33–38 ⇒ ''Schindler'' 1997; Geri Bocchineri z Prahy do Florencie (20. 5. 1628) ⇒ ''Seifert'' 1985. •• F. Bartoli: ''Notizie istoriche de''’''comici italiani ''I, Padova 1781, reprint Sala Bolognese 1978, s. 167n.; A. Gindely: Der erste österreichische Reichstag in Linz 1614, ''Sitzungsberichte der phil.-hist. Klasse der kaiserl. Akademie der Wissenschaften ''(Wien) 40, 1862, s. 242; Menčík 1895, s. 72; L. Rasi: ''I comici italiani ''I, Firenze 1897, s. 626–643; A. v. Weilen: Das Theater 1529–1740, ''Geschichte der Stadt Wien ''VI, Wien 1917, s. 371n.; K. M. Lea: ''Italian Popular Comedy ''I, Oxford 1934, s. 280n.; E. C. Salzer: La commedia italiana dell’arte alla corte viennese, ''Rivista italiana del dramma ''(Roma) 2, 1938, č. 4, s. 181–204; J. Schmidt: ''Linzer Kunstchronik ''III, Linz 1951, s.94, 97n.; I. Sanesi: ''La Commedia ''I, Milano [1954], s. 535–537; W. Senn: ''Musik und Thea­ter am Hof zu Innsbruck'', Innsbruck 1954, s. 197, 224n.; F. Taviani–M. Schino: ''Il segreto della Commedia dell’Arte'', Firenze 1982, s. 391–433; H. Seifert: ''Die Oper am Wiener Kaiserhof im 17.Jahrhundert'', Tutzing 1985, s. 166, 603; C. Burattelli: Borghese e gentiluomo: La vita e il mestiere di P. M. C., tra i comici detto „Frittellino“, ''Il castello di Elsinore ''(Torino) 1–2, 1988, s. 33–63; ''La Commedia dell’Arte e la societa barocca ''II: ''La professio­ne del teatro'', ed. F. Marotti–G. Romei, Roma 1991, s. 63–92; P. M. C., ed. C. Burattelli, ''Comici dell’Arte. Corrispondenze'', ed. S. Ferrone a kol., Firenze 1993, I, s. 189–305; II, s. 39–64; A. Scherl: Vliv italských herců 16.–18. století na vývoj divadla v českých zemích, DR 6, 1995, č. 4, s. 32–36; ''Deník rudolfinského dvo''''řana. Adam mladší z Valdštejna 1602–33'', ed. M. Koldinská–P. Maťa, Praha 1997, s. 215n.; O. G. Schindler: „Mio compadre Imperatore“. Comici dell’arte an den Höfen der Habsburger, ''Maske und Kothurn ''(Wien) 38, 1997, č. 2–4, s. 42–45, 60, 100–102 + „Die wä­lischen Comedianten sein ja guet…“. Die Anfänge des ita­lienischen Theaters am Habsburgerhof, ''Slavnosti a zábavy na dvorech a v reziden''''čních městech raného novověku'', ed. V. Bůžek–P. Král, České Budějovice 2000, s. 107–136 + „Sonst ist es lustig alhie“. Italienisches Theater am Habsburgerhof zwischen Weißem Berg und Sacco di Mantova, ''Wien im Dreißigjährigen ­Krieg'', ed. A. Weigl, Wien 2001, s. 574–578, 637–645. •• DBI, ES</ee:bibliography_content>
+
<ee:bibliography_content>ÖStA, Hofkammer­archiv, Hofzahlamtsbücher 63/1613–14, fol. 705<sup>r</sup>; 76/1625–29, fol. 595<sup>r</sup>; Hoffinanzprotokolle 657/1614, fol. 404<sup>v</sup>; Allgemeines Verwaltungsarchiv, Adelsarchiv, Adelsakten der Reichskanzlei: Adelsstand P. M. C. ⇒ P. M. Cecchini: ''Brevi Discorsi intorno alle comedie, comedianti _amp_ spettatori'', Napoli 1616, s. 33–38 ⇒ ''Schindler'' 1997; Geri Bocchineri z Prahy do Florencie (20. 5. 1628) ⇒ ''Seifert'' 1985. •• F. Bartoli: ''Notizie istoriche de''’''comici italiani ''I, Padova 1781, reprint Sala Bolognese 1978, s. 167n.; A. Gindely: Der erste österreichische Reichstag in Linz 1614, ''Sitzungsberichte der phil.-hist. Klasse der kaiserl. Akademie der Wissenschaften ''(Wien) 40, 1862, s. 242; Menčík 1895, s. 72; L. Rasi: ''I comici italiani ''I, Firenze 1897, s. 626–643; A. v. Weilen: Das Theater 1529–1740, ''Geschichte der Stadt Wien ''VI, Wien 1917, s. 371n.; K. M. Lea: ''Italian Popular Comedy ''I, Oxford 1934, s. 280n.; E. C. Salzer: La commedia italiana dell’arte alla corte viennese, ''Rivista italiana del dramma ''(Roma) 2, 1938, č. 4, s. 181–204; J. Schmidt: ''Linzer Kunstchronik ''III, Linz 1951, s.94, 97n.; I. Sanesi: ''La Commedia ''I, Milano [1954], s. 535–537; W. Senn: ''Musik und Thea­ter am Hof zu Innsbruck'', Innsbruck 1954, s. 197, 224n.; F. Taviani–M. Schino: ''Il segreto della Commedia dell’Arte'', Firenze 1982, s. 391–433; H. Seifert: ''Die Oper am Wiener Kaiserhof im 17.Jahrhundert'', Tutzing 1985, s. 166, 603; C. Burattelli: Borghese e gentiluomo: La vita e il mestiere di P. M. C., tra i comici detto „Frittellino“, ''Il castello di Elsinore ''(Torino) 1–2, 1988, s. 33–63; ''La Commedia dell’Arte e la societa barocca ''II: ''La professio­ne del teatro'', ed. F. Marotti–G. Romei, Roma 1991, s. 63–92; P. M. C., ed. C. Burattelli, ''Comici dell’Arte. Corrispondenze'', ed. S. Ferrone a kol., Firenze 1993, I, s. 189–305; II, s. 39–64; A. Scherl: Vliv italských herců 16.–18. století na vývoj divadla v českých zemích, DR 6, 1995, č. 4, s. 32–36; ''Deník rudolfinského dvořana. Adam mladší z Valdštejna 1602–33'', ed. M. Koldinská–P. Maťa, Praha 1997, s. 215n.; O. G. Schindler: „Mio compadre Imperatore“. Comici dell’arte an den Höfen der Habsburger, ''Maske und Kothurn ''(Wien) 38, 1997, č. 2–4, s. 42–45, 60, 100–102 + „Die wä­lischen Comedianten sein ja guet…“. Die Anfänge des ita­lienischen Theaters am Habsburgerhof, ''Slavnosti a zábavy na dvorech a v rezidenčních městech raného novověku'', ed. V. Bůžek–P. Král, České Budějovice 2000, s. 107–136 + „Sonst ist es lustig alhie“. Italienisches Theater am Habsburgerhof zwischen Weißem Berg und Sacco di Mantova, ''Wien im Dreißigjährigen ­Krieg'', ed. A. Weigl, Wien 2001, s. 574–578, 637–645. •• DBI, ES</ee:bibliography_content>
 
</ee:bibliography>
 
</ee:bibliography>
 
<div class="chronology"><ee:chronology>
 
<div class="chronology"><ee:chronology>

Verze z 29. 5. 2016, 17:46

Pier Maria CECCHINI
* 14. 5. 1563 Ferrara (Itálie)
kolem 1641
herec, ředitel divadelní společnosti, dramatik, divadelní teoretik



Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.