Cvoci – skupina (Tanec): Porovnání verzí
(založení hesla) |
m |
||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
Pantomimická skupina dvojice Miroslav Horáček a Antonín Klepáč, žáků J. Kaftana na Lidové konzervatoři v Praze/KJJ 1967–71. Po krátkém angažmá v Divadle na Vinohradech byli členy baletního souboru v Liberci 1971–77, od 1978 vystupovali samostatně jako skupina Cvoci s podtitulem „spolek potrhlých mimů“. Cestu mezi přední pantomimické soubory jim otevřela liberecká inscenace F. Pokorného ''Cvoci ''(1973), ve které byli hlavními protagonisty a podle které si po osamostatnění dala dvojice i název. Jejich hra se postupně proměňovala z grotesky v slapstickovou komedii, např. ''Přidej pepře aneb Vyšinutý sen svatební'' (1976) a ''Poloněmá groteska pro dva mimy – Třesk aneb Doučovací hodina pro havarované ''(1979). V režii J. Kratochvíla nastoupila dvojice v ''Kasaštyku'' (1982) a v ''Boxu aneb Cvoci v ringu'' (1985) novou, drsnější podobu fyzického herectví. Herecko-mimický výraz se poté ustálil na klaunerii s osobitými typy staříků – dominantního a hrubého klauna M. Horáčka s něžným dětinským typem A. Klepáče (''Cvoci pod penzí'', 1989; ''Carmen crazy'', 1993). Podnikli řadu zájezdů do zahraničí a byli vyhledávanou dvojicí pro televizní pořady. | Pantomimická skupina dvojice Miroslav Horáček a Antonín Klepáč, žáků J. Kaftana na Lidové konzervatoři v Praze/KJJ 1967–71. Po krátkém angažmá v Divadle na Vinohradech byli členy baletního souboru v Liberci 1971–77, od 1978 vystupovali samostatně jako skupina Cvoci s podtitulem „spolek potrhlých mimů“. Cestu mezi přední pantomimické soubory jim otevřela liberecká inscenace F. Pokorného ''Cvoci ''(1973), ve které byli hlavními protagonisty a podle které si po osamostatnění dala dvojice i název. Jejich hra se postupně proměňovala z grotesky v slapstickovou komedii, např. ''Přidej pepře aneb Vyšinutý sen svatební'' (1976) a ''Poloněmá groteska pro dva mimy – Třesk aneb Doučovací hodina pro havarované ''(1979). V režii J. Kratochvíla nastoupila dvojice v ''Kasaštyku'' (1982) a v ''Boxu aneb Cvoci v ringu'' (1985) novou, drsnější podobu fyzického herectví. Herecko-mimický výraz se poté ustálil na klaunerii s osobitými typy staříků – dominantního a hrubého klauna M. Horáčka s něžným dětinským typem A. Klepáče (''Cvoci pod penzí'', 1989; ''Carmen crazy'', 1993). Podnikli řadu zájezdů do zahraničí a byli vyhledávanou dvojicí pro televizní pořady. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography/> | + | <ee:bibliography> |
+ | == <ee:bibliography_label>Literatura</ee:bibliography_label> == | ||
+ | <ee:bibliography_content>Skála, G.: Cvoci pod penzí, Taneční listy 1990, č. 1, str. 8</ee:bibliography_content> | ||
+ | </ee:bibliography> | ||
<div class="chronology"><ee:chronology/></div> | <div class="chronology"><ee:chronology/></div> | ||
{{#dpl: | {{#dpl: |
Aktuální verze z 25. 1. 2017, 13:24
Pantomimická skupina dvojice Miroslav Horáček a Antonín Klepáč, žáků J. Kaftana na Lidové konzervatoři v Praze/KJJ 1967–71. Po krátkém angažmá v Divadle na Vinohradech byli členy baletního souboru v Liberci 1971–77, od 1978 vystupovali samostatně jako skupina Cvoci s podtitulem „spolek potrhlých mimů“. Cestu mezi přední pantomimické soubory jim otevřela liberecká inscenace F. Pokorného Cvoci (1973), ve které byli hlavními protagonisty a podle které si po osamostatnění dala dvojice i název. Jejich hra se postupně proměňovala z grotesky v slapstickovou komedii, např. Přidej pepře aneb Vyšinutý sen svatební (1976) a Poloněmá groteska pro dva mimy – Třesk aneb Doučovací hodina pro havarované (1979). V režii J. Kratochvíla nastoupila dvojice v Kasaštyku (1982) a v Boxu aneb Cvoci v ringu (1985) novou, drsnější podobu fyzického herectví. Herecko-mimický výraz se poté ustálil na klaunerii s osobitými typy staříků – dominantního a hrubého klauna M. Horáčka s něžným dětinským typem A. Klepáče (Cvoci pod penzí, 1989; Carmen crazy, 1993). Podnikli řadu zájezdů do zahraničí a byli vyhledávanou dvojicí pro televizní pořady.
Literatura
Skála, G.: Cvoci pod penzí, Taneční listy 1990, č. 1, str. 8
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 39–40