Štědroň, Miloš (Tanec): Porovnání verzí
(Automatická aktualizace šablony) |
m |
||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
| místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | ||
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> | ||
− | | fotodesc=<ee:imagedesc/> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
| povolání=<ee:profession>skladatel,</ee:profession> | | povolání=<ee:profession>skladatel,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Řádka 21: | Řádka 21: | ||
Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou ''Nelítostné hříčky lásky ''(New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► ''Tance Rudolfa II.'' a neprovedený balet ''Justína''. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně. | Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou ''Nelítostné hříčky lásky ''(New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► ''Tance Rudolfa II.'' a neprovedený balet ''Justína''. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
− | <ee:bibliography | + | <ee:bibliography/> |
− | + | ||
− | + | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> | ||
== Životní události == | == Životní události == | ||
* <ee:chronology_date_from>9. 2. 1942</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Brno</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | * <ee:chronology_date_from>9. 2. 1942</ee:chronology_date_from><ee:chronology_date_to/>: <ee:chronology_event_type>narození</ee:chronology_event_type>, <ee:chronology_place>Brno</ee:chronology_place><br/><ee:chronology_event_text/><ee:chronology_public_notice/><ee:chronology_private_notice/><ee:nevershow><ee:chronology_coords/></ee:nevershow> | ||
</ee:chronology></div> | </ee:chronology></div> | ||
− | <div class="names"><ee:names | + | <div class="names"><ee:names/></div> |
− | + | ||
− | + | ||
{{#dpl: | {{#dpl: | ||
| linksto={{FULLPAGENAME}} | | linksto={{FULLPAGENAME}} | ||
Řádka 40: | Řádka 36: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source/><ee:author></ee:author> | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 324{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] |
Aktuální verze z 17. 2. 2017, 14:07
Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou Nelítostné hříčky lásky (New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► Tance Rudolfa II. a neprovedený balet Justína. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně.
Životní události
- 9. 2. 1942: narození, Brno
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 324