Frejka, Jiří: Porovnání verzí

nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
m
m
Řádka 69: Řádka 69:
 
'''Národní divadlo'''
 
'''Národní divadlo'''
  
M. Achard: ''Marcelina'', j. h. – 1929; V. K. Klicpera: ''Veselohra na mostě'' + L. Blatný: ''Černá noc'' + K. a J. Čapkové: ''Lásky hra osudná'', j. h. – 1930; P. Calderón de la Barca, ú. V. Nezval: ''Schovávaná na schodech'', j. h. – 1931; V. Nezval: ''Milenci z kiosku'', F. X. Šalda: ''Zástupové'', G. Neveux: ''Julie aneb Snář'', J. Čapek: ''Tlustý pradědeček, lupiči a detektivové'' – 1932; V. Dyk: ''Posel'', J. Hilbert: ''Sestra ''– 1933; J. Giradoux: ''Isabella na rozcestí''; R. Medek: ''Jiří Poděbradský'', Aristofanes: ''Ptáci ''– 1934; E. Synek: ''Noční služba'', L. de Vega: ''Vzbouření na vsi'' (''Fuente Ovejuna''), A. P. Antoine: ''Píseň Asie'', F. Tetauer: ''Veřejný nepřítel'' – 1935; V. Vančura: ''Jezero Ukereve'', A. Jirásek:''Gero'', W. Shakespeare: ''Julius Caesar'', N. V. Gogol: ''Revizor'' – 1936; W. Shakespeare: ''Jak se vám líbí'', J. Cocteau: ''Očarovaný život'', A. S. Puškin: ''Boris Godunov'', S. J. Hsiung:''Paní Studánka ''– 1937; Z. Němeček: ''Most'', W. Shakespeare: ''Romeo a Julie'', J. Hilbert: ''Falkenštejn ''– 1938; A. N. Ostrovskij: ''Les'', K. H. Hilar: ''Adamův sen'', V. K. Klicpera: ''Lhář a jeho rod'', an.: ''Fraška o paštice a dortu'', V. Werner: ''Štěstí je umění –'' 1939; M. Hlávka: ''Panama'', B. Bjørnson: ''Bankrot'' – 1940; C. Goldoni, ú. M. Hlávka: ''Benátská maškaráda'', W. Shakespeare: ''Zimní pohádka'', D. C. Faltis: ''Veronika'' – 1941; T. M. Plautus: ''Lišák Pseudolus'', H. H. Ortner: ''Nebeský sňatek'', F. Zavřel: ''Caesar'', V. K. Klicpera: ''Zlý jelen'' – 1942; F. Hebbel: ''Gygův prsten'', J. K. Tyl: ''Strakonický dudák'' (obn. 1945), M. Hlávka: ''Kavalír pán''ě – 1943; V. Renč: ''Císařův mim'', S. Lom: ''Člověk Odysseus'' – 1944; ''Věrni zůstaneme'' (manifestační pásmo) – 1945.
+
M. Achard: ''Marcelina'', j. h. – 1929; V. K. Klicpera: ''Veselohra na mostě'' + L. Blatný: ''Černá noc'' + K. a J. Čapkové: ''Lásky hra osudná'', j. h. – 1930; P. Calderón de la Barca, ú. V. Nezval: ''Schovávaná na schodech'', j. h. – 1931; V. Nezval: ''Milenci z kiosku'', F. X. Šalda: ''Zástupové'', G. Neveux: ''Julie aneb Snář'', J. Čapek: ''Tlustý pradědeček, lupiči a detektivové'' – 1932; V. Dyk: ''Posel'', J. Hilbert: ''Sestra ''– 1933; J. Giradoux: ''Isabella na rozcestí''; R. Medek: ''Jiří Poděbradský'', Aristofanes: ''Ptáci ''– 1934; E. Synek: ''Noční služba'', L. de Vega: ''Vzbouření na vsi'' (''Fuente Ovejuna''), A. P. Antoine: ''Píseň Asie'', F. Tetauer: ''Veřejný nepřítel'' – 1935; V. Vančura: ''Jezero Ukereve'', A. Jirásek:''Gero'', W. Shakespeare: ''Julius Caesar'', N. V. Gogol: ''Revizor'' – 1936; W. Shakespeare: ''Jak se vám líbí'', J. Cocteau: ''Očarovaný život'', A. S. Puškin: ''Boris Godunov'', S. J. Hsiung: ''Paní Studánka ''– 1937; Z. Němeček: ''Most'', W. Shakespeare: ''Romeo a Julie'', J. Hilbert: ''Falkenštejn ''– 1938; A. N. Ostrovskij: ''Les'', K. H. Hilar: ''Adamův sen'', V. K. Klicpera: ''Lhář a jeho rod'', an.: ''Fraška o paštice a dortu'', V. Werner: ''Štěstí je umění –'' 1939; M. Hlávka: ''Panama'', B. Bjørnson: ''Bankrot'' – 1940; C. Goldoni, ú. M. Hlávka: ''Benátská maškaráda'', W. Shakespeare: ''Zimní pohádka'', D. C. Faltis: ''Veronika'' – 1941; T. M. Plautus: ''Lišák Pseudolus'', H. H. Ortner: ''Nebeský sňatek'', F. Zavřel: ''Caesar'', V. K. Klicpera: ''Zlý jelen'' – 1942; F. Hebbel: ''Gygův prsten'', J. K. Tyl: ''Strakonický dudák'' (obn. 1945), M. Hlávka: ''Kavalír pán''ě – 1943; V. Renč: ''Císařův mim'', S. Lom: ''Člověk Odysseus'' – 1944; ''Věrni zůstaneme'' (manifestační pásmo) – 1945.
  
 
'''Ochotníci Písek'''
 
'''Ochotníci Písek'''

Verze z 11. 1. 2017, 12:35

Jiří Frejka
Jiří Frejka
* 6. 4. 1904 Útěchovice pod Stražištěm (CZ)
27. 10. 1952 Praha (CZ)
režisér, teoretik a kritik, pedagog, prozaik, překladatel

Čelný představitel meziválečné režie; kontinuálně rozvíjel program básnického divadla, nejprve jako režisér a zakladatel avantgardních uskupení a posléze jako režisér-syntetik na velkých pražských scénách. Režijní praxi i podněty evropského divadla soustavně teoreticky reflektoval. Jeho kariéra a život se staly obětí komunistické zvůle.

Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.