Vála, Svatopluk: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
m |
m |
||
Řádka 49: | Řádka 49: | ||
<ee:bibliography_content>ad Ze života lepší společnosti:<br/>M. Kovářík: Potřeba práva na život, ''Amatérská scéna'' 5, 1968, č. 9, s. 1–3 | <ee:bibliography_content>ad Ze života lepší společnosti:<br/>M. Kovářík: Potřeba práva na život, ''Amatérská scéna'' 5, 1968, č. 9, s. 1–3 | ||
− | ad Osm dní stvoření:<br/>M. Kovářík: Wolkrův Prostějov jako dílna poezie, ''Amatérská scéna'' 7, 1970, č. 9, s. 5–8<br/>J. Zikmundová: Wolkerův Prostějov po třinácté,''Štafeta'' 2, 1970, č. 4, s. 23–24 | + | ad Osm dní stvoření:<br/>M. Kovářík: Wolkrův Prostějov jako dílna poezie, ''Amatérská scéna'' 7, 1970, č. 9, s. 5–8<br/>J. Zikmundová: Wolkerův Prostějov po třinácté, ''Štafeta'' 2, 1970, č. 4, s. 23–24 |
ad Transcendantní Prae-Wert:<br/>M. Kovářík: Jubilejní Wolkrův Prostějov, ''Amatérská scéna'' 9, 1972, č. 10, s. 9–10, 15–16 | ad Transcendantní Prae-Wert:<br/>M. Kovářík: Jubilejní Wolkrův Prostějov, ''Amatérská scéna'' 9, 1972, č. 10, s. 9–10, 15–16 | ||
Řádka 79: | Řádka 79: | ||
ad Pouť k milosrdným:<br/>-tl- [T. Lazorčáková]: Mozaika hereckého osudu, ''Zemědělské noviny'' 9. 2. 1983<br/>J. Kříž: Pouť k milosrdným, ''Brněnský večerník'' 17. 2. 1983<br/>Š. Otčenášek: Generační divadlo 80. let, ''Svobodné slovo'' 3. 8. 1983<br/>J. Dvořák: Pouť tragéda Krumlovského, ''Scéna'' 8, 1983, č. 19, s. 4 | ad Pouť k milosrdným:<br/>-tl- [T. Lazorčáková]: Mozaika hereckého osudu, ''Zemědělské noviny'' 9. 2. 1983<br/>J. Kříž: Pouť k milosrdným, ''Brněnský večerník'' 17. 2. 1983<br/>Š. Otčenášek: Generační divadlo 80. let, ''Svobodné slovo'' 3. 8. 1983<br/>J. Dvořák: Pouť tragéda Krumlovského, ''Scéna'' 8, 1983, č. 19, s. 4 | ||
− | ad Na hrázi věčnosti:<br/>-hbk- [M. Hrabák]: Na hrázi věčnosti, ''Lidová demokracie'' 31. 7. 1984<br/>J. P. Kříž: Co bude s tou láskou, ''Brněnský večerník'' 13. 11. 1984<br/>E. Hrozková: Na hrázi věčnosti, ''Scéna'' 9, 1984, č. 17, s. 4<br/>V. Königsmark: Hrabal v HaDivadle, ''Tvorba'' 1985, č. 16, s. 19<br/>Fra: Na hrázi nostalgie, ''Svobodné slovo'' 28. 2. 1985 <br/>J. Dvořák: Je jich pět a půl… (10 let HaDivadla), ''Scéna'' 9, 1984, č. 19, s. 7 | + | ad Na hrázi věčnosti:<br/>-hbk- [M. Hrabák]: Na hrázi věčnosti, ''Lidová demokracie'' 31. 7. 1984<br/>J. P. Kříž: Co bude s tou láskou, ''Brněnský večerník'' 13. 11. 1984<br/>E. Hrozková: Na hrázi věčnosti, ''Scéna'' 9, 1984, č. 17, s. 4<br/>V. Königsmark: Hrabal v HaDivadle, ''Tvorba'' 1985, č. 16, s. 19<br/>Fra: Na hrázi nostalgie, ''Svobodné slovo'' 28. 2. 1985 <br/>J. Dvořák: Je jich pět a půl… (10 let HaDivadla), ''Scéna'' 9, 1984, č. 19, s. 7<br/>''Hanácké divadlo (74''–''84)'', Brno 1984<br/>V. Just: ''Proměny malých scén'', 1984, s. 230–243<br/>Hanácké divadlo – 10 let, ''Program SD Brno'' 56, 1984/85, zvláštní číslo, srpen 1985<br/>J. Kovalčuk: ''Od tématu ke scénáři'', Brno 1985, s. 7–8<br/>V. Šrámková: Divadlo na okraji a interpretace poezie, in ''Slova o Divadle na okraji'', 1985, s. 132–146<br/>M. Hrabák: Ztráty a nálezy, in V. Gallerová (ed.): ''Pokus o zachycení specifiky tvorby'', 1985, s. 13–23<br/>D. Cimická: Křižovatky vzpomínek, in V. Gallerová (ed.): ''Pokus o zachycení specifiky tvorby'', 1985, s. 75–91<br/>V. Königsmark: Téma a jeho vyjádření, in V. Gallerová (ed.): ''Pokus o zachycení specifiky tvorby'', 1985, s. 82–92<br/>Z. Hořínek: Poznámky k herectví Hanáckého divadla, in V. Gallerová (ed.): ''Pokus o zachycení specifiky tvorby'', 1985, s. 102–111<br/>V. Königsmark: Kudy jelen uteče? Aneb Zamyšlení nejen o Ha-divadle, ''Scéna'' 15, 1990, č. 19, s. 3<br/>V. Šrámková – J. Vedral (ed.): ''Hledání výrazu'', 1990<br/>15 let HaDivadla, ''Program SD Brno ''62, 1990/91, zvláštní číslo, listopad 1990<br/>B. Nekolný: ''Studiové divadlo a jeho české cesty'', 1992, s. 34–40, 68<br/>J. Kovalčuk – M. Černoušek (ed.): ''HaDivadlo'', Staňkov 1996<br/>J. Hraše (ed.): ''Prostě Prostějov'', 1997<br/>J. Císař (ed.): ''Cesty českého amatérského divadla'', 1998<br/>T. Lazorčáková – J. Roubal: ''K netradičnímu divadlu'', 2003, s. 24, 30, 47, 49, 51, 57, 58, 69,70, 79, 107, 109, 120, 122, 125, 142, 167, 169, 172<br/>''Nástin jedenácti sezon působení Hanáckého divadla v Prostějově'', Česká televize a Mediaware 2003<br/>J. Roubal: Bylo jich pět a půl, in T. Lazorčáková (ed.): ''O divadle na Moravě a ve Slezsku II'', Olomouc 2004, s. 132–146<br/>J. Kovalčuk: ''Bylo jich pět a půl'', Brno 2005<br/>L. Lázňovská (ed.): ''Pódia z krabičky'', 2005, s. 181<br/>V. Just: ''Divadlo v totalitním systému'', 2010<br/>T. Lazorčáková: ''Depeše na kolečkách'', Brno 2011<br/>J. Roubal: ''Divadlo jako pocitový deník'', Brno 2011<br/>M. Hlavica: ''Dramatická tvorba brněnského studia československé televize'' (1961–1991), Brno 2012, s. 182, 237–238, 259 |
slovníky a encyklopedie:<br/>E. Dufková – B. Srba (ed.): ''Postavy brněnského jeviště II. (1884''–''1989). Umělci Národního, Zemského a Státního divadla v Brně'', Brno 1985–1989 | slovníky a encyklopedie:<br/>E. Dufková – B. Srba (ed.): ''Postavy brněnského jeviště II. (1884''–''1989). Umělci Národního, Zemského a Státního divadla v Brně'', Brno 1985–1989 |
Verze z 30. 11. 2016, 11:53
Zakladatel HaDivadla (Hanáckého divadla) v Prostějově (1974), jemuž svým autorským, režijním, ale i hereckým působením vtiskl charakteristický ráz. Představu „divadla poetické emoce“, podnícenou předchozí činnosti v amatérském divadle poezie, tu až do svého odchodu 1982 uskutečňoval nesyžetovými scénáři (některé vznikly ve spolupráci s J. Kovalčukem) a jejich výtvarně obrazivou, básnivě imaginativní scénickou realizací v ostentativně chudém prostoru a s důrazem na nonverbální výrazivo (Ekkykléma, Ztráty a nálezy, Pouť k milosrdným).
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.