Bečvářová, Marie: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
<span id="PageFillProgress">4</span> | <span id="PageFillProgress">4</span> | ||
</ee:progress>{{Infobox Osoba | </ee:progress>{{Infobox Osoba | ||
− | | jméno = <ee:firstname>Marie</ee:firstname> | + | | jméno=<ee:firstname>Marie</ee:firstname> |
− | | příjmení = <ee:lastname>Bečvářová</ee:lastname> | + | | příjmení=<ee:lastname>Bečvářová</ee:lastname> |
− | | pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym> | + | | pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym> |
− | | narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> | + | | narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> |
16. 2. 1878 | 16. 2. 1878 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place"> | + | | místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place"> |
Choceň (CZ) | Choceň (CZ) | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"> | + | | zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"> |
30. 5. 1936 | 30. 5. 1936 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"> | + | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"> |
Praha (CZ) | Praha (CZ) | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | foto = <ee:titleimage>marie-becvarova.jpg</ee:titleimage> | + | | foto=<ee:titleimage>marie-becvarova.jpg</ee:titleimage> |
− | | fotodesc = <ee:imagedesc></ee:imagedesc> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
− | | povolání = <ee:profession>herečka,</ee:profession> | + | | povolání=<ee:profession>herečka,</ee:profession> |
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
Ze společností, u nichž začínala, byla pro její herecký vývoj určující ta poslední – Budilova v Plzni. Tam v prvních dvou desetiletích 20. st. v novém Městském divadle dosáhla prvního uměleckého vrcholu. Její temperamentní herecký projev a lidově hřejivý humor se dobře uplatňovaly především v dramatice realistického směru. Nový impulz získala ve vinohradském angažmá, kde působila od 20. let doživotně jako bytostná představitelka prostých venkovanek, maloměštek, starosvětských matrón, hospodyní, bytných, vdov a babek. | Ze společností, u nichž začínala, byla pro její herecký vývoj určující ta poslední – Budilova v Plzni. Tam v prvních dvou desetiletích 20. st. v novém Městském divadle dosáhla prvního uměleckého vrcholu. Její temperamentní herecký projev a lidově hřejivý humor se dobře uplatňovaly především v dramatice realistického směru. Nový impulz získala ve vinohradském angažmá, kde působila od 20. let doživotně jako bytostná představitelka prostých venkovanek, maloměštek, starosvětských matrón, hospodyní, bytných, vdov a babek. | ||
Řádka 30: | Řádka 30: | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
<ee:bibliography> | <ee:bibliography> | ||
− | == <ee:bibliography_label>Role</ee:bibliography_label> == | + | == <ee:bibliography_label>Role </ee:bibliography_label> == |
<ee:bibliography_content>[[File:Becvarovazebracka.jpg|right|text-bottom|300px|Célie Peachumová (B. Brecht dle J. Gaye: Žebrácká opera, Městské divadlo na Královských Vinohradech, 1930), fotograf neuveden. Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6p-13/2011, sign. 13 F 60]]'''Chmelenského společnost''' | <ee:bibliography_content>[[File:Becvarovazebracka.jpg|right|text-bottom|300px|Célie Peachumová (B. Brecht dle J. Gaye: Žebrácká opera, Městské divadlo na Královských Vinohradech, 1930), fotograf neuveden. Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6p-13/2011, sign. 13 F 60]]'''Chmelenského společnost''' | ||
Verze z 3. 10. 2016, 12:57
Ze společností, u nichž začínala, byla pro její herecký vývoj určující ta poslední – Budilova v Plzni. Tam v prvních dvou desetiletích 20. st. v novém Městském divadle dosáhla prvního uměleckého vrcholu. Její temperamentní herecký projev a lidově hřejivý humor se dobře uplatňovaly především v dramatice realistického směru. Nový impulz získala ve vinohradském angažmá, kde působila od 20. let doživotně jako bytostná představitelka prostých venkovanek, maloměštek, starosvětských matrón, hospodyní, bytných, vdov a babek.
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.