Štapfer, Karel: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
m |
m |
||
Řádka 53: | Řádka 53: | ||
G. Puccini: ''Madame Butterfly'' – 1922.</ee:bibliography_content> | G. Puccini: ''Madame Butterfly'' – 1922.</ee:bibliography_content> | ||
== <ee:bibliography_label>Kostýmy</ee:bibliography_label> == | == <ee:bibliography_label>Kostýmy</ee:bibliography_label> == | ||
− | <ee:bibliography_content>Národní divadlo | + | <ee:bibliography_content>'''Národní divadlo''' |
+ | |||
+ | F. F. Šamberk: ''Výlet páně Broučka z měsíce na ''výstavu – 1894; A. V. Horák: ''Babička'', Z. Fibich: ''Pád Arkuna'' – 1900; L. Delibes: ''Sylvia'' – 1921.</ee:bibliography_content> | ||
== <ee:bibliography_label>Prameny</ee:bibliography_label> == | == <ee:bibliography_label>Prameny</ee:bibliography_label> == | ||
<ee:bibliography_content>AMP: Sbírka matrik, MIK N23, matrika narozených fary u sv. Mikuláše 1862–1867, s. 65, obr. 73; PMV O7, matrika oddaných fary u P. Marie Vítězné 1892–1903, s. 221, obr. 230. | <ee:bibliography_content>AMP: Sbírka matrik, MIK N23, matrika narozených fary u sv. Mikuláše 1862–1867, s. 65, obr. 73; PMV O7, matrika oddaných fary u P. Marie Vítězné 1892–1903, s. 221, obr. 230. |
Verze z 8. 8. 2016, 12:31
Výtvarník, spjatý zejména s Kvapilovou érou v Národním divadle, položil základ české scénografie díky přechodu od typové k individuální dekoraci. Vrchol jeho tvorby představovala aranžmá velkolepých scén Shakespearových her či geometrizující stylizace ve Vrchlického Hippodamii. Odklonem od popisnosti a detailu směřoval k čistotě tvaru a k moderní náznakové scéně.
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.