Štapfer, Karel: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
m |
m |
||
Řádka 55: | Řádka 55: | ||
[[File:Stapferhamletdva.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (W. Shakespeare: Hamlet, Národní divadlo, 1905). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26960]] [[File:Stapfernoc.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (J. Vrchlický: Noc na Karlštejně, Národní divadlo, 1900). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26968]] [[File:Stapferothellodva.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (W. Shakespeare: Othello, Národní divadlo, 1908). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-2332]] [[File:Stapfervaldstyn.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (F. Schiller: Valdštejn, Národní divadlo, 1909). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26971]] | [[File:Stapferhamletdva.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (W. Shakespeare: Hamlet, Národní divadlo, 1905). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26960]] [[File:Stapfernoc.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (J. Vrchlický: Noc na Karlštejně, Národní divadlo, 1900). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26968]] [[File:Stapferothellodva.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (W. Shakespeare: Othello, Národní divadlo, 1908). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-2332]] [[File:Stapfervaldstyn.jpg|x450px|scénický návrh Karla Štapfera (F. Schiller: Valdštejn, Národní divadlo, 1909). Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6D-26971]] | ||
− | + | [[File:Stapferdva.jpg|x450px|Karel Štapfer, b. d., foto: J. Tomáš. Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6p-11/2011, sign. 11 F 247]] [[File:Stapfertri.jpg|x450px|Karel Štapfer, fotografie karikatury Viktora Olivy, b. d., fotograf neuveden. Sbírka Národního muzea, Divadelní oddělení, H6p-15/2011, sign. 15 F 668 (fotografie karikatury)]] | |
</ee:bibliography_content> | </ee:bibliography_content> |
Verze z 22. 6. 2016, 14:39
Výtvarník, spjatý zejména s Kvapilovou érou v Národním divadle, položil základ české scénografie díky přechodu od typové k individuální dekoraci. Vrchol jeho tvorby představovala aranžmá velkolepých scén Shakespearových her či geometrizující stylizace ve Vrchlického Hippodamii. Odklonem od popisnosti a detailu směřoval k čistotě tvaru a k moderní náznakové scéně.
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.