Bulín, Josef: Porovnání verzí
nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
m (založení hesla) |
m (založení hesla) |
||
Řádka 35: | Řádka 35: | ||
<ee:bibliography_content>J. H. A. Gallaš: ''Muza moravská I, v patero odděleních, obsahující duchovní, mravní, polní, veskoobčanské a starovlastenecké hanácké písně…'', ed. T. Fryčaj, Brno 1813, s. 431–440 (''Maréna a Kedrota''), s. 441–445 (''Jora a Manda''), nová ed. J. Skalička, Olomouc 2000; J. Vyhlídal: Přenešťastné ženění a vdávání, ''Když světová válka zuřila…'', Olomouc 1929, s. 5n.; ''Copak to ale za mozeka hraje?'', ed. E. Petrů, Ostrava 1985, s. 85–95 (''Maréna a Kedrota''), s. 97–109 (''Jora a Manda'').</ee:bibliography_content> | <ee:bibliography_content>J. H. A. Gallaš: ''Muza moravská I, v patero odděleních, obsahující duchovní, mravní, polní, veskoobčanské a starovlastenecké hanácké písně…'', ed. T. Fryčaj, Brno 1813, s. 431–440 (''Maréna a Kedrota''), s. 441–445 (''Jora a Manda''), nová ed. J. Skalička, Olomouc 2000; J. Vyhlídal: Přenešťastné ženění a vdávání, ''Když světová válka zuřila…'', Olomouc 1929, s. 5n.; ''Copak to ale za mozeka hraje?'', ed. E. Petrů, Ostrava 1985, s. 85–95 (''Maréna a Kedrota''), s. 97–109 (''Jora a Manda'').</ee:bibliography_content> | ||
== <ee:bibliography_label>Literatura</ee:bibliography_label> == | == <ee:bibliography_label>Literatura</ee:bibliography_label> == | ||
− | <ee:bibliography_content>D’Elvert 1852, s. 55; E. Axman: Moravské „opery“ ve století XVIII''.'', ''Časopis Moravského musea zemského'' (Brno) 12, 1912, s. 1–49; B. Václavek: ''Písemnictví a lidová tradice'', Olomouc 1938, s. 72, 81, 91, 104, 147; B. Slavík: ''Hanácké písemnictví'', Olomouc 1940; J. Vaca: Hanácké opery a Svatý Kopeček, ''Mojmírova říše''''' '''(Náklo u Olomouce) 4, 1940, s. 12–15; K. Kyas: Autor hanácké zpěvohry, ''Řád ''8, 1942, s. 481; K. Palas: ''K problematice krajové pololidové literatury 18. století'', Praha 1964; J. Trojan: ''České zpěvohry 18. století'', Brno 1981, s. 38n.; E. Petrů: Poetika hanáckých zpěvoher 18. stol. v kontextu slovanských literatur, ''Slavia ''58, 1989, č. 1–2, s. 52–56 + Parodie a travestie jako reakce na barokní manýrismus, ''Kultura baroka v | + | <ee:bibliography_content>D’Elvert 1852, s. 55; E. Axman: Moravské „opery“ ve století XVIII''.'', ''Časopis Moravského musea zemského'' (Brno) 12, 1912, s. 1–49; B. Václavek: ''Písemnictví a lidová tradice'', Olomouc 1938, s. 72, 81, 91, 104, 147; B. Slavík: ''Hanácké písemnictví'', Olomouc 1940; J. Vaca: Hanácké opery a Svatý Kopeček, ''Mojmírova říše''''' '''(Náklo u Olomouce) 4, 1940, s. 12–15; K. Kyas: Autor hanácké zpěvohry, ''Řád ''8, 1942, s. 481; K. Palas: ''K problematice krajové pololidové literatury 18. století'', Praha 1964; J. Trojan: ''České zpěvohry 18. století'', Brno 1981, s. 38n.; E. Petrů: Poetika hanáckých zpěvoher 18. stol. v kontextu slovanských literatur, ''Slavia ''58, 1989, č. 1–2, s. 52–56 + Parodie a travestie jako reakce na barokní manýrismus, ''Kultura baroka v Čechách a na Moravě'', ed. Z. Hojda, Praha 1992, s. 101–108 ''+ ''Parodie oder Glorifizierung? Volk und Adel in Hannakischen Singspielen, ''„Weine, weine, du armes Volk“. Das verführte und betrogene Volk auf der Bühne'', ed. P. Csobádi, Anif 1995, s. 796–774 + Hanácké zpěvohry, DR 11, 2000, č. 3, s. 86n. (též in ''Základní pojmy divadla'', ed. P. Pavlovský, 2004); J. Sehnal–J. Vysloužil: ''Dějiny hudby na Moravě'', Brno 2001, s. 120; B. Smejkal: ''Pohledy do historie Svatého Kopečka'', Svatý Kopeček 2001, s. 22; J. Fiala: ''Dobové české slovesné reflexe slezských válek'', Olomouc 2001; J. Linka: Musae inter arma,''Česká literatura ''51, 2003, s. 601–605; viz Edice. • LČL</ee:bibliography_content> |
</ee:bibliography> | </ee:bibliography> | ||
<div class="chronology"><ee:chronology> | <div class="chronology"><ee:chronology> |
Verze z 29. 5. 2016, 09:12
Josef BULÍN
* 16. 9. 1744 Klášterní Hradisko (Olomouc)
† 1785
dramatik
Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po přihlášení.