Zuska, Petr: Porovnání verzí

nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od 3 dalších uživatelů.)
Řádka 1: Řádka 1:
 
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress>
 
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress>
 
<span id="PageFillProgress">3</span>
 
<span id="PageFillProgress">3</span>
</ee:progress>
+
</ee:progress>{{Infobox Osoba
{{Infobox Osoba
+
| jméno=<ee:firstname>Petr</ee:firstname>  
| jméno = <ee:firstname>Petr</ee:firstname>  
+
| příjmení=<ee:lastname>Zuska</ee:lastname>
| příjmení = <ee:lastname>Zuska</ee:lastname>
+
| pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym>
| pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym>
+
| narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from">
| narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from">
+
 
3. 8. 1968
 
3. 8. 1968
 
</ee:mvchronology>
 
</ee:mvchronology>
| místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place">
+
| místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place">
 
Praha
 
Praha
 
</ee:mvchronology>
 
</ee:mvchronology>
| zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from">
+
| zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from">
  
 
</ee:mvchronology>
 
</ee:mvchronology>
| místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place">
+
| místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place">
  
 
</ee:mvchronology>
 
</ee:mvchronology>
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
+
| foto=<ee:titleimage></ee:titleimage>
| povolání = <ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession>
+
| fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc>
 +
| povolání=<ee:profession>tanečník, choreograf,</ee:profession>
 
}}<ee:perex>
 
}}<ee:perex>
<br/>
+
 
</ee:perex>
+
</ee:perex><ee:content>
<cshow logged="1">
+
<ee:content>
+
 
Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v ''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996), ''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''.
 
Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích ''Sny, Funambulles 77'' a ''Noss''; v PKB mj. tančil sólo v ''Triu g moll'' (1991), Muže ve ''Zjasněné noci'' (1991), sólo ve ''Špásování'' (1991), Janíčka v ''Zápisníku zmizelého'' (1992), tit. postavu Smrti ve ''Smrti a dívce'' (1997), Chlapce v ''Chlapci a smrti'' (1997). V ND Praha interpretoval sólo v ''Polní mši'' a ''Návratu do neznámé země'' (1992), Snového dvojníka v ''Malém panu Friedemannovi'' a Normana Batese v ''Psychu ''(1993), Jerryho v ''Někdo to rád…'' (1994), tit. roli v ''Čajkovském'' (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v ''Řece'' (1995), Josého v ''Carmen'' G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v ''Romeovi a Julii'' (1998), Sergeje Jesenina v ''Isadoře Duncan ''(1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve ''Zvoníkovi od Matky Boží'' M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech ''Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen''. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut ''Pan Theodor Mundstock'' (HAMU 1991), ''Causa Franz Kafka'' na hudbu K. Marka (Images 1991), ''Homage de Joan Miro'' na hudbu E. Viklického (ČT 1993), ''Ven z hlubiny'' (ND Praha 1994), ''Šibeničky'' (PKB 1994), ''Seul'' (PKB 1995), ''V mlhách'' (1996), ''Komboloi ''(PKB 1997), houslová ''Sonáta'' L. Janáčka (Balet Praha 1999), ''Triple Self'' na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii ''Triple Self''.
 
</ee:content>
 
</ee:content>
Řádka 46: Řádka 44:
 
   | noresultsheader=\n
 
   | noresultsheader=\n
 
}}
 
}}
</cshow>
+
<ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 378–379{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author>
<cshow logged="0">
+
 
'''Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po <span class="plainlinks">[{{fullurl:Speciální:Přihlásit|returnto={{FULLPAGENAMEE}}}} přihlášení]</span>.'''
+
</cshow>
+
<cshow logged="1">
+
'''Zdroj:''' <ee:published>2001</ee:published><br/>
+
'''Autor:''' <ee:author></ee:author>
+
</cshow>
+
 
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]
 
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]
 
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category>
 
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category>
Řádka 59: Řádka 51:
 
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop">
 
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop">
 
<ee:documentation>
 
<ee:documentation>
<br/>
+
 
 
</ee:documentation>
 
</ee:documentation>
 
</cshow>
 
</cshow>
<cshow logged="1">
+
 
 
<references></references>
 
<references></references>
</cshow>
 
  
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>

Aktuální verze z 20. 2. 2017, 14:18

Petr Zuska
* 3. 8. 1968 Praha
tanečník, choreograf


Absolvoval TK HAMU 1994 (choreografie pantomimy). Začínal ve skupině moderního tance VUS UK, profesionální angažmá nastoupil v Pantomimě Na zábradlí 1987–89, poté byl sólistou v Pražském komorním baletu 1989–92, sólistou v ND Praha 1992–98, v PKB hostoval 1996–98, v Baletním divadle v Mnichově působil 1998/99, v Ballett Augsburg od 1999. Talentovaný, všestranně disponovaný tanečník s přirozeným a niterným prožitkem. Z rolí: v Pantomimě Na zábradlí hrál v inscenacích Sny, Funambulles 77 a Noss; v PKB mj. tančil sólo v Triu g moll (1991), Muže ve Zjasněné noci (1991), sólo ve Špásování (1991), Janíčka v Zápisníku zmizelého (1992), tit. postavu Smrti ve Smrti a dívce (1997), Chlapce v Chlapci a smrti (1997). V ND Praha interpretoval sólo v Polní mši a Návratu do neznámé země (1992), Snového dvojníka v Malém panu Friedemannovi a Normana Batese v Psychu (1993), Jerryho v Někdo to rád… (1994), tit. roli v Čajkovském (1994). Osobitý výkon podal v postavě Hněvu rodu Kapuletů v Gounodově opeře Romeo a Julie (1994), z dalších rolí: Pramen v Řece (1995), Josého v Carmen G. Bizeta/A. Schneider-Rossmyho (1997), Tybalta v Romeovi a Julii (1998), Sergeje Jesenina v Isadoře Duncan (1998). Hostoval v Brně jako Quasimodo ve Zvoníkovi od Matky Boží M. Jarreho (1993), v Mnichově tančil v titulech Going to Dark, Stamping Ground, Juliet Letters, The Last Step of The Virgin, Kreaturen. Jako choreograf stavěl osobitá, citlivá a muzikální díla, např. debut Pan Theodor Mundstock (HAMU 1991), Causa Franz Kafka na hudbu K. Marka (Images 1991), Homage de Joan Miro na hudbu E. Viklického (ČT 1993), Ven z hlubiny (ND Praha 1994), Šibeničky (PKB 1994), Seul (PKB 1995), V mlhách (1996), Komboloi (PKB 1997), houslová Sonáta L. Janáčka (Balet Praha 1999), Triple Self na hudbu D. Šostakoviče (Mnichov 1999). Spolupracoval s řadou tanečních souborů, na muzikálech, pohybových a tanečních projektech. Získal Cenu ČLF 1993 za postavu Normana Batese a Cenu Thálie 1993, v Hamburku cenu Prix Dom Perignon 1999 za choreografii Triple Self.


Literatura

Holeňová, J.: Starý zákon v baletu, Taneční listy 1995, č. 9, str. 4 • mk: Představujeme osobnosti baletu ND – Petr Zuska, Taneční listy 1994, č. 8, 3. str. obálky • N.V.: Otázky pro P. Z., Orfea jevištního pohybu, Literární noviny 28. 5. 1997

Životní události

  • 3. 8. 1968: narození, Praha
  •  : úmrtí


Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 378–379