Studio pohybového divadla (Tanec): Porovnání verzí

nahoru...
Z Divadelní Encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
(založení hesla)
 
m
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.)
Řádka 1: Řádka 1:
<ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress/>
+
<ee:template>Instituce</ee:template><ee:progress/>{{Infobox Instituce
{{Infobox Instituce
+
 
| název = <ee:label>Studio pohybového divadla (Tanec)</ee:label>
 
| název = <ee:label>Studio pohybového divadla (Tanec)</ee:label>
 
| letopočet = <ee:era></ee:era>
 
| letopočet = <ee:era></ee:era>
Řádka 7: Řádka 6:
 
</ee:alias>
 
</ee:alias>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
 
| foto = <ee:titleimage></ee:titleimage>
 +
| fotodesc = <ee:imagedesc></ee:imagedesc>
 
| type = <ee:type>sdružení</ee:type>
 
| type = <ee:type>sdružení</ee:type>
 
| adresa = <ee:address>
 
| adresa = <ee:address>
Řádka 14: Řádka 14:
 
}}<ee:perex>
 
}}<ee:perex>
  
</ee:perex><cshow logged="1"><ee:content>
+
</ee:perex><ee:content>
 
Poloprofesionální soubor 1976–91, vznikl po zákazu (1975) divadla Křesadlo. Soubor bez stálého sídla a podpory působil mj. pod hlavičkou ČSM ČVUT, posledních pět let své činnosti v Branickém divadle pantomimy. Inscenace ''Proměn'' (Martin 1975, Praha 1976) a ''Knihy mrtvých'' (1978) vznikaly ve spolupráci s V. Martincem, další vytvořila vedoucí studia N. Vangeli v duchu politicky protestně zaměřeného pohybového divadla. Inscenace ''Labyrint světa, ráj teď'' (1981) byla inspirována stylem Living Theatre a východním divadlem v ''Nó'' (1989). Základ poetiky tvořila myšlenka novodobého divadla rituálu a pěstování improvizace členů souboru, která byla zřejmá v závěrečném triptychu: ''Mezopotámie'' (1986), ''Rekviem'' (na hudbu A. Dvořáka, 1987) a ''Bardo Thedol'' (1991).
 
Poloprofesionální soubor 1976–91, vznikl po zákazu (1975) divadla Křesadlo. Soubor bez stálého sídla a podpory působil mj. pod hlavičkou ČSM ČVUT, posledních pět let své činnosti v Branickém divadle pantomimy. Inscenace ''Proměn'' (Martin 1975, Praha 1976) a ''Knihy mrtvých'' (1978) vznikaly ve spolupráci s V. Martincem, další vytvořila vedoucí studia N. Vangeli v duchu politicky protestně zaměřeného pohybového divadla. Inscenace ''Labyrint světa, ráj teď'' (1981) byla inspirována stylem Living Theatre a východním divadlem v ''Nó'' (1989). Základ poetiky tvořila myšlenka novodobého divadla rituálu a pěstování improvizace členů souboru, která byla zřejmá v závěrečném triptychu: ''Mezopotámie'' (1986), ''Rekviem'' (na hudbu A. Dvořáka, 1987) a ''Bardo Thedol'' (1991).
 
</ee:content>
 
</ee:content>
Řádka 31: Řádka 31:
 
   | noresultsheader=\n
 
   | noresultsheader=\n
 
}}
 
}}
</cshow>
+
<ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 306{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author>
<cshow logged="0">
+
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]</ee:category>
'''Nyní jsou zobrazeny pouze částečné informace. Úplné heslo bude viditelné až po <span class="plainlinks">[{{fullurl:Speciální:Přihlásit|returnto={{FULLPAGENAMEE}}}} přihlášení]</span>.'''
+
</cshow>
+
<cshow logged="1">
+
'''Zdroj:''' <ee:published>2001</ee:published><br/>
+
'''Autor:''' <ee:author></ee:author>
+
</cshow>
+
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]]
+
[[Category:Česká divadla]]</ee:category>
+
  
 
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop">
 
<cshow logged="1" ingroup="bureaucrat,editor,sysop">
Řádka 47: Řádka 39:
 
</ee:documentation>
 
</ee:documentation>
 
</cshow>
 
</cshow>
<cshow logged="1">
 
 
<references></references>
 
<references></references>
</cshow>
 
  
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>
 
<noinclude><languages></languages></noinclude>

Aktuální verze z 16. 2. 2017, 15:25

Studio pohybového divadla (Tanec)
sdružení


Poloprofesionální soubor 1976–91, vznikl po zákazu (1975) divadla Křesadlo. Soubor bez stálého sídla a podpory působil mj. pod hlavičkou ČSM ČVUT, posledních pět let své činnosti v Branickém divadle pantomimy. Inscenace Proměn (Martin 1975, Praha 1976) a Knihy mrtvých (1978) vznikaly ve spolupráci s V. Martincem, další vytvořila vedoucí studia N. Vangeli v duchu politicky protestně zaměřeného pohybového divadla. Inscenace Labyrint světa, ráj teď (1981) byla inspirována stylem Living Theatre a východním divadlem v (1989). Základ poetiky tvořila myšlenka novodobého divadla rituálu a pěstování improvizace členů souboru, která byla zřejmá v závěrečném triptychu: Mezopotámie (1986), Rekviem (na hudbu A. Dvořáka, 1987) a Bardo Thedol (1991).


Literatura

Petišková L.: Meditace o smrti, Taneční listy 1991, č. 5, str. 14 • Petišková, L.: Studio pohybového divadla, Divadelní revue 1992, č. 4


Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 306