Štědroň, Miloš (Tanec): Porovnání verzí
m (Klara.kadlecova přesunul stránku Štědroň, Miloš na Štědroň, Miloš (Tanec) bez založení přesměrování) |
m |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od jednoho dalšího uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | <ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | ||
<span id="PageFillProgress">1</span> | <span id="PageFillProgress">1</span> | ||
− | </ee:progress> | + | </ee:progress>{{Infobox Osoba |
− | {{Infobox Osoba | + | | jméno=<ee:firstname>Miloš</ee:firstname> |
− | | jméno = <ee:firstname>Miloš</ee:firstname> | + | | příjmení=<ee:lastname>Štědroň</ee:lastname> |
− | | příjmení = <ee:lastname>Štědroň</ee:lastname> | + | | pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym> |
− | | pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym> | + | | narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> |
− | | narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> | + | |
9. 2. 1942 | 9. 2. 1942 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place"> | + | | místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place"> |
Brno | Brno | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> | + | | zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> |
− | | místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | + | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> |
− | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | + | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> |
− | | povolání = <ee:profession>skladatel, </ee:profession> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
+ | | povolání=<ee:profession>skladatel,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | </ee:perex> | + | </ee:perex><ee:content> |
− | + | ||
− | <ee:content> | + | |
Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou ''Nelítostné hříčky lásky ''(New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► ''Tance Rudolfa II.'' a neprovedený balet ''Justína''. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně. | Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou ''Nelítostné hříčky lásky ''(New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► ''Tance Rudolfa II.'' a neprovedený balet ''Justína''. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
Řádka 38: | Řádka 36: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | < | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 324{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
− | + | ||
− | ''' | + | |
− | < | + | |
− | + | ||
− | '''Zdroj:''' | + | |
− | + | ||
− | + | ||
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | ||
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | [[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | ||
Řádka 54: | Řádka 46: | ||
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> | ||
− | + | ||
<references></references> | <references></references> | ||
− | |||
<noinclude><languages></languages></noinclude> | <noinclude><languages></languages></noinclude> |
Aktuální verze z 17. 2. 2017, 14:07
Studoval hudební vědu na FF UJEP v Brně 1959–64 (1967 PhDr.), skladbu na JAMU 1965–70 u A. Piňose, M. Ištvana, C. Kohoutka a J. Kapra. Na JAMU absolvoval postgraduální studium elektronické a technické hudby. Byl uměleckým vedoucím, dirigentem a dramaturgem souboru Camerata moravica. Spolupracoval úzce s činohrou, zejm. s Divadlem Husa na provázku, pro které napsal desítky scénických hudeb. Příznačné pro jeho tvorbu je střídání technik a tvorba stylem koláže. Skládal orchestrální, komorní, sólové, vokální, kantátové i jazzové skladby. Jeho nejosobitějšími díly se staly muzikály Balada pro banditu (1975) a Romance o lásce (1976). Zkomponoval opery Aparát, Kuchyňské starosti. Pro taneční scénu vytvořil spolu s A. Parschem, A. Piňosem a K. Růžičkou Nelítostné hříčky lásky (New Ballet Brno 1991, ch. I. Vejsada), balet ► Tance Rudolfa II. a neprovedený balet Justína. Byl činný jako kritik a redaktor, pedagogicky působil na FF UJEP v Brně.
Životní události
- 9. 2. 1942: narození, Brno
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 324