Klos, Vladimír: Porovnání verzí
(založení hesla) |
m |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | <ee:template>Osoba</ee:template><ee:progress> | ||
<span id="PageFillProgress">1</span> | <span id="PageFillProgress">1</span> | ||
− | </ee:progress> | + | </ee:progress>{{Infobox Osoba |
− | {{Infobox Osoba | + | | jméno=<ee:firstname>Vladimír</ee:firstname> |
− | | jméno = <ee:firstname>Vladimír</ee:firstname> | + | | příjmení=<ee:lastname>Klos</ee:lastname> |
− | | příjmení = <ee:lastname>Klos</ee:lastname> | + | | pseudonym=<ee:pseudonym></ee:pseudonym> |
− | | pseudonym = <ee:pseudonym></ee:pseudonym> | + | | narozen=<ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> |
− | | narozen = <ee:mvchronology type="narození" field="date_from"> | + | |
1. 7. 1946 | 1. 7. 1946 | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | místoNarození = <ee:mvchronology type="narození" field="place"> | + | | místoNarození=<ee:mvchronology type="narození" field="place"> |
Praha | Praha | ||
</ee:mvchronology> | </ee:mvchronology> | ||
− | | zemřel = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> | + | | zemřel=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="date_from"/> |
− | | místoÚmrtí = <ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> | + | | místoÚmrtí=<ee:mvchronology type="úmrtí" field="place"/> |
− | | foto = <ee:titleimage></ee:titleimage> | + | | foto=<ee:titleimage></ee:titleimage> |
− | | povolání = <ee:profession>tanečník, pedagog, </ee:profession> | + | | fotodesc=<ee:imagedesc></ee:imagedesc> |
+ | | povolání=<ee:profession>tanečník, pedagog,</ee:profession> | ||
}}<ee:perex> | }}<ee:perex> | ||
− | </ee:perex> | + | </ee:perex><ee:content> |
− | + | ||
− | <ee:content> | + | |
Absolvoval TKP 1965. Angažmá: Balet Praha 1964–68, Stuttgart 1968–97 (od 1973 sólista), poté pedagog Vysoké hudební školy Heidelberg-Mannheim. Technicky i herecky mimořádně disponovaný tanečník, ideální představitel klasických i moderních rolí tzv. prvního oboru, např. Romeo v ''Romeovi a Julii'' P. I. Čajkovského (Balet Praha 1966) a S. Prokofjeva (1971), Petruccio ve ''Zkrocení zlé ženy ''na hudbu D. Scarlattiho (1970), Princ v ''Labutím jezeře ''(1971) a ve ''Spící krasavici ''(1977), tit. role v ''Oněginovi'' (1974), Albert v ''Giselle ''(Milán 1976), Franz v ''Coppélii'' (Curych 1978), Gaston a Armand v ''Dámě s kaméliemi'' na hudbu F. Chopina (1976, 1979), ''Apollon musagète'' (1982), Mitch v ''Konečné stanici Touha'' na hudbu S. Prokofjeva (1983), Jean de Brienne v ''Raymondě'' (1986), José v ''Carmen'' G. Bizeta (1986) – vše Stuttgart. Velký úspěch mu přinesla i role ruského tanečníka Morossina v muzikálu On your Toes (1990). Jeho ženou i nejčastější jevištní partnerkou byla německá balerina Birgit Keil, s níž koncertně vystupoval na četných galakoncertech po celém světě. | Absolvoval TKP 1965. Angažmá: Balet Praha 1964–68, Stuttgart 1968–97 (od 1973 sólista), poté pedagog Vysoké hudební školy Heidelberg-Mannheim. Technicky i herecky mimořádně disponovaný tanečník, ideální představitel klasických i moderních rolí tzv. prvního oboru, např. Romeo v ''Romeovi a Julii'' P. I. Čajkovského (Balet Praha 1966) a S. Prokofjeva (1971), Petruccio ve ''Zkrocení zlé ženy ''na hudbu D. Scarlattiho (1970), Princ v ''Labutím jezeře ''(1971) a ve ''Spící krasavici ''(1977), tit. role v ''Oněginovi'' (1974), Albert v ''Giselle ''(Milán 1976), Franz v ''Coppélii'' (Curych 1978), Gaston a Armand v ''Dámě s kaméliemi'' na hudbu F. Chopina (1976, 1979), ''Apollon musagète'' (1982), Mitch v ''Konečné stanici Touha'' na hudbu S. Prokofjeva (1983), Jean de Brienne v ''Raymondě'' (1986), José v ''Carmen'' G. Bizeta (1986) – vše Stuttgart. Velký úspěch mu přinesla i role ruského tanečníka Morossina v muzikálu On your Toes (1990). Jeho ženou i nejčastější jevištní partnerkou byla německá balerina Birgit Keil, s níž koncertně vystupoval na četných galakoncertech po celém světě. | ||
</ee:content> | </ee:content> | ||
Řádka 38: | Řádka 36: | ||
| noresultsheader=\n | | noresultsheader=\n | ||
}} | }} | ||
− | < | + | <ee:published>'''Vznik:''' 2001{{break}}</ee:published><ee:source>'''Zdroj:''' ''Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima,'' ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 139–140{{break}}</ee:source><ee:author></ee:author> |
− | + | ||
− | ''' | + | |
− | < | + | |
− | + | ||
− | '''Zdroj:''' | + | |
− | + | ||
− | + | ||
<ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | <ee:category>[[Category:Český taneční slovník]] | ||
[[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | [[Category:Divadelní osobnosti]]</ee:category> | ||
Řádka 54: | Řádka 46: | ||
</ee:documentation> | </ee:documentation> | ||
</cshow> | </cshow> | ||
− | + | ||
<references></references> | <references></references> | ||
− | |||
<noinclude><languages></languages></noinclude> | <noinclude><languages></languages></noinclude> |
Aktuální verze z 31. 1. 2017, 10:52
Absolvoval TKP 1965. Angažmá: Balet Praha 1964–68, Stuttgart 1968–97 (od 1973 sólista), poté pedagog Vysoké hudební školy Heidelberg-Mannheim. Technicky i herecky mimořádně disponovaný tanečník, ideální představitel klasických i moderních rolí tzv. prvního oboru, např. Romeo v Romeovi a Julii P. I. Čajkovského (Balet Praha 1966) a S. Prokofjeva (1971), Petruccio ve Zkrocení zlé ženy na hudbu D. Scarlattiho (1970), Princ v Labutím jezeře (1971) a ve Spící krasavici (1977), tit. role v Oněginovi (1974), Albert v Giselle (Milán 1976), Franz v Coppélii (Curych 1978), Gaston a Armand v Dámě s kaméliemi na hudbu F. Chopina (1976, 1979), Apollon musagète (1982), Mitch v Konečné stanici Touha na hudbu S. Prokofjeva (1983), Jean de Brienne v Raymondě (1986), José v Carmen G. Bizeta (1986) – vše Stuttgart. Velký úspěch mu přinesla i role ruského tanečníka Morossina v muzikálu On your Toes (1990). Jeho ženou i nejčastější jevištní partnerkou byla německá balerina Birgit Keil, s níž koncertně vystupoval na četných galakoncertech po celém světě.
Životní události
- 1. 7. 1946: narození, Praha
Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 139–140